Ma 2024 július 27. Olga, Liliána napja van. Holnap Szabolcs napja lesz.
473cb32a974fa9db9ceb3a2e71a01849.jpg

Nagyító alatt: Rockhajó

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Richard Curtis első rendezése, az Igazából szerelem című vígjáték sikereután új ötleteken kezdett el gondolkozni.    

HAJÓZNI PEDIG KELL!

 
A brit pop 1966 táján élte virágkorát, a BBC akkoriban hetente mégis mindössze kétórányi rock and rollt játszott. Egy Északi-tengeren állomásozó hajóról sugárzó kalózrádió azonban napi huszonnégy órában nyomta a rockot és a popot, és a kalózokat 25 millió ember hallgatta, több mint Nagy-Britannia lakosságának fele.
Carlt (Tom Sturridge) kirúgták az iskolából, ezért édesanyja elküldi keresztapjához, Quentinhez (Bill Nighy), azt remélve, hogy ő majd irányt mutat fiának az életben. Quentin azonban a Radio Rock nevű kalózadó főnöke, különc DJ-kből álló csapata segítségével a tengerről sugározza a zenerádió műsorát.
A rockhajó DJ-csapatának feje A Báró (Philip Seymour Hoffman) – a nagydarab amerikai, aki istenként uralja az étert, és szenvedélyesen imádja a zenét. Hűséges legénysége az intelligens és kegyetlenül vicces Dave (Nick Frost), a szuperkedves, romantikus Simon (Chris O’Dowd), a jóképű, titokzatos és csendes Éjfél Mark (Tom Wisdom), a népzenét és drogokat kedvelő éjszakai DJ, Korai Bob (Ralph Brown), a csekély intelligenciával megáldott Sötét Kevin (Tom Brooke), a hírolvasó Óránként John (Will Adamsdale) és Nagy-Britannia legidegesítőbb embere, Angus „Félnóta” Nutsford (Rhys Darby).
Az élet az Északi-tengeren eseménydús. Simon megtalálja álmai asszonyát, Elenore-t (January Jones) és el is veszi a hajón… az ara azonban másnap lelép. Gavin (Rhys Ifans) visszatér amerikai drogkörútjáról, hogy elfoglalhassa méltó helyét mint Nagy-Britannia legjobb DJ-e, emiatt azonban összeütközésbe kerül A Báróval. Carl pedig megismerkedik az ellenkező nemmel, valamint megtudja, hogy ki az igazi apja.
Eközben egy Dormandy nevű miniszter (Kenneth Branagh) tudomást szerez a kalózrádiókról, és hadat üzen a törvényszegőknek. Abban a korban, amikor a begyöpösödött hatalom igyekezett minden fiatalos törekvést még csírájában elfojtani, Dormandy politkai előnyt tudott kovácsolni a kalózadók betiltásából.
Ekkor azonban a tengeren kitör a vihar. Miután megtudják, hogy veszélyben a Rádió Rock, lelkes rajongók hada kerekedik fel, hogy megmentse hőseit. Van, ami véget ér, de a rock and roll örök.
 
 
A FILM KÉSZÍTÉSÉRŐL
 
Tranzisztor a paplan alatt
 
Richard Curtis első rendezése, az Igazából szerelem című vígjáték sikereután új ötleteken kezdett el gondolkozni. Emlékezetben gyermekkoráig repült vissza, amikor késő estig szóltak az 1960-as évek illegális rock and roll rádiói, az angol felségterületen épp kívül horgonyzó hajókról sugározva az adást.
Ezek a rádióadások hatalmas érdeklődést váltottak ki a hallgatók körében, akik innen ismerhettek meg olyan legendás együtteseket, mint a Beatles, a Rolling Stones vagy a Kinks, valamint a nagy szólisták közül például Jimi Hendrixet, Dusty Springfieldet, Janis Joplint vagy Aretha Franklint. Ez a „kalózkodás” azonban túl sokba került a kormánynak, amely teljes erejével próbált gátat vetni a vízről érkező adásoknak
Az, hogy Curtis szenvedélyesen szereti e korszak zenéit, már az Igazából szerelem nézői számára nyilvánvalóvá vált, hiszen a filmben olyan előadóktól csendültek fel dalok, mint Joni Mitchell vagy Darlene Love, valamint hallhatók voltak Paul Anka és a Lennon/McCartney páros által írt dallamok is. Természetesnek tűnt tehát, hogy következő filmjét teljes egészében a késő 60-as évek zenéinek szentelje. A történet színhelye egy kalózrádiót működtető hajó lett, és mindent megtett annak érdekében, hogy kedvenc dalai fessék alá a filmet.
– Az én generációmból mindenki ugyanazokat az emlékeket őrzi – mondja a forgatókönyvíró/rendező. – Éjszaka, mielőtt ágyba bújtál, betetted a párnád alá a tranzisztoros rádiódat, bekapcsoltad, és hallgattad azt a fantasztikus zenét, amit sehol máshol nem lehetett. A szüleid pedig azt kiabálták lentről, hogy „Azonnal menj az ágyba, kapcsold le a villanyt, és aludj!” Pontosan az tette számomra kedvessé a popzenét, hogy tiltották.
Curtis úgy döntött, hogy Rockhajó című filmje egy Carl nevű 18 éves fiú férfivé éréséről fog szólni, akit kirúgnak a suliból, ezért keresztapjához küldik egy Északi-tengeren horgonyzó hajóra. A forgatókönyvvel a kezében Curtis felkereste régről ismert kollégáit, a Working Title két producerét, Tim Bevant és Eric Fellnert. – A zene, a korszak, a történet és minden, ami a filmmel kapcsolatos, nagyon érdekelt minket – mondja Fellner. – Tim, én és mindenki itt a Working Title-nél nagyon szerencsések vagyunk, hogy tizenöt éve folyamatosan nagyszerű kapcsolatot ápolhatunk Richarddal. Mindig izgalmas élmény vele filmet forgatni.
Hilary Bevan Jones producer már korábban is dolgozott együtt a rendezővel a díjnyertes Kávé és szerelem címűtévéfilmben, így természetes választásnak tűnt, hogy csatlakozik a Rockhajó csapatához. – Elolvastam a forgatókönyvet, és rögtön beleszerettem – mondja a producer. – Több olyan tényező volt, amelyek ellenállhatatlanná tették a filmet. Vicces, megható és a zene is fantasztikus. Richard mindig csupaszív filmeket készít.
 
 
Így állt össze a legénység
 
Hatvan színészt hallgattak meg, mire megtalálták a megfelelőt Carl szerepére. Tom Surridge volt az egyetlen, akiben megvolt a rendező szerint szükséges lazaság. A 23 éves londoni fiatalember szerint a vígjáték forgatása hasonló volt ahhoz, ahogyan karaktere érezte magát a Rádió Rock fedélzetén. – Amikor Carl megérkezik a hajóra, nagyon megilletődik a DJ-k jelenlétében. Amikor én megérkeztem a forgatásra, olyan emberek fogadtak, mint Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy, Rhys Ifans és Nick Frost, és ugyanazt a megilletődöttséget, izgalmat, félelmet és örömöt éreztem, mint amit Carl az ő karaktereik társaságában.
            A Báró néven elhíresült szemtelen DJ hatalmas rockzenei tudásánál csak önelégültsége nagyobb. A filmkészítők ezt a szerepet mindenképpen amerikai színészre szerették volna osztani. – A kor leghíresebb lemezlovasa egy Emperor Rosko nevű amerikai fickó volt – mondja Curtis. – Emiatt nagyon örültem, hogy sikerült amerikai színészt találni a szerepre, és különösen nagy szerencse, hogy azt az embert nyertük meg, aki a világon a legalkalmasabb.
            A forgatókönyv olvasása közben Philip Seymour Hoffmannak az tetszett leginkább, hogy Curtis A Báró alakjában igyekezett megtestesíteni a korra jellemző lázadó szellemiséget. A színész jellemzése szerint karaktere „olyan ember, aki ott érzi igazán otthon magát, ahol a szenvedélyének hódolhat, vagyis pörgetheti a lemezeket. Mindegy, hogy ez hely hol van”. Hoffman A Báróban azt az embert látta, aki sok millió britet ajándékozott meg a zenével. – Ő az út a zenéhez, és úgy véli, hogy a rock and rollnak gyógyító hatása van – teszi hozzá a színész.
            Bill Nighy, aki korábban dolgozott már Curtisszel az Igazából szerelem és a Kávé és szerelem című filmekben, a Rockhajóban Quentint alakítja. A színész már a forgatókönyv elolvasása előtt elvállalta a Rádió Rock kalózhajó szabadelvű kapitányának szerepét. – Nagyon sokra tartom Richardot, imádom az írásait, úgyhogy tudtam, hogy ez is jó lesz – mondja a színész.
            Gavin az a DJ, aki a Rádió Rockhoz való visszatérése után Európa legjobb lemezlovasának trónjára tör. Szerepére a Working Title csapata másik kedvencüket, Rhys Ifanst választotta, akivel korábban akkor dolgoztak együtt, amikor Spike karakterét alakította a Sztárom a párom című filmben. – Olyan színészre volt szükségünk Gavin szerepére, aki méltó ellenfele tud lenni A Bárót alakító színésznek – mondja Bevan Jones. – Rhys tökéletesen ilyen.
– Bátor volt Richardtól, hogy Spike-étól ennyire különböző szerepet osztott rám – mondja Ifans. – Igazán különleges dolgot adott nekem. Richard szeretettel teli karaktere beragyogja ezt a filmet. Ösztönösen jólelkű – és erről szól ez a film.
            Dave, a karizmatikus DJ szerepére a filmkészítők Nick Frostot választották, akit a mozinézők Edgar Wright Vaskabátok című rendőrvígjátékából vagy Haláli hullák hajnala című horrorvígjátékából ismerhetnek. – Ha Richard Curtis azzal hív fel, hogy szeretne felajánlani neked egy szerepet az új filmjében, őrültség lenne erre nemet mondani – mondja a színész nevetve.
Tehetséges színészeket láthatunk a 24 órás Rádió Rock hajóját benépesítő többi DJ szerepében is. Chris O’Dowd (Kockafejek; The IT Crowd) alakítja Simont, a hihetetlenül kedves (és naiv) reggeli DJ-t, és Ralph Brown (Mi ketten; Withnail & I, A végső megoldás: Halál; Alien3) kapta Korai Bob szerepét. Rhys Darby új-zélandi komikus (Slágermájerek; Flight of the Conchords) látható Angus „Félnóta” Nutsford szerepében, és Tom Wisdom (300) alakítja Éjfél Markot, aki bárkit képes elcsábítani, pedig alig szól egy szót. Végül Will Adamsdale lett John, a hírolvasó.
A film további szerepeiben Katherine Parkinsont (Kockafejek), Tom Brooke-ot és Ike Hamiltont láthatjuk. Parkinson alakítja a hajó reménytelenül szerelmes leszbikus szakácsnőjét, Felicityt, Brooke a bugyuta Sötét Kevint, Hamilton pedig a visszahúzódó, de mély érzésű hangmérnököt, Haroldot. January Jones (Mad Men – Reklámőrültek; Mad Men) amerikai színésznő kapta Simon szerelmének, Elenore-nak szerepét, Talulah Riley (Büszkeség és balítélet; Pride & Prejudice) pedig Quentin kacér unokahúgát (és Carl vonzalmának tárgyát), Marianne-t alakítja.
A Curtis által írt történet nemcsak a Radio Rock színes legénységét mutatja be a nézőknek, hanem a kormányban dolgozó buzgómócsingokat is, akiknek minden vágya, hogy ellehetetlenítsék őket. Quentin szárazföldi ellenfele Sir Alexander Dormandy miniszter, aki életcéljául tűzte ki a szerinte hullámhosszokat beszennyező kalózrádiók beszüntetését.
Az önelégült miniszter szerepére, aki Emma Freud társproducer jellemzése szerint „háromdimenziós, vigyorgó gonosztevő”, a filmkészítők Kenneth Branagh-t választották. Az évek során Branagh és Curtis útjai többször is keresztezték egymást, de ezelőtt sosem dolgoztak még együtt. Emlékszem, hogy Emma és Richard eljöttek megnézni a Sok hűhó semmiértet és a Szilveszteri durranásokat és mindketten nagyon bátorító dolgokat mondtak – meséli a színész. – Nagy öröm számomra, hogy végre velük dolgozhatok.
 
 
Forgatás, darts és csocsó a tengeren
 
Curtis arról, milyen a saját forgatókönyvét rendezni: – Az író leírja, amit akar, aztán szegény rendezőnek kell megvalósítania a szándékát. Ezt a filmet azonban rendkívül nagy élmény volt megcsinálni, hiszen tényleg szereznünk kellett egy igazi hajót, kimenni a nyílt vízre, és valódi időjárási viszonyok közepette forgatni. Egy egész falunyi embert – 140 főt, köztük sminkeseket, konyhai személyzetet, a színészeket és a stábot – pakoltunk fel a hajóra, és öt héten át, az időjárástól függetlenül mindennap kihajóztunk, hogy amit lehet, ezen a régi, rozsdás, Skóciából bérelt ladikon filmezhessünk.
Hogy felkészítse a színészeket a Rádió Rockon töltendő időre, Curtis elvárta tőlük, hogy a hajón lakjanak és ott is próbáljanak. A szereplőgárda és a stáb apró kabinokban aludt, napközben gyakorolták a szerepeket, este pedig jókat ettek-ittak, dartsoztak és csocsóztak. Curtis ezen kívül megnézette velük Robert Altman M*A*S*H című háborús vígjátékát, hogy el tudják képzelni, milyen típusú filmben fognak játszani.
A filmkészítők a színészeket egy Londonban felállított ál-rádióstúdióban tanították meg a lemezlovasok munkájára. A szereplőgárda megismerkedett a korábban valóban kalózrádiónál dolgozó DJ Johnny Walkerrel és DJ Chris Evansszal, akiktől elleshették szakmájuk fortélyait. A felkészülés végén a színészeknek egy hatvan perces saját műsort kellett felvenniük, amit később a filmben felhasználtak.
            A film forgatása 2008. március 3-án kezdődött, és tizennégy héten át tartott. Ebből a produkció öt hetet a dorseti Portland kikötőben töltött, ahol a Timor Challenger nevű hajón forgattak. A stáb hosszas keresgélés után Skóciában talált rá a megfelelő hajóra. Eredetileg mélytengeri halászhajóként szolgált, majd kórházzá alakították át, míg végül mentőhajóként vigyázta az olajtornyokat. A film kedvéért a Timorra két óriási antennaárbocot szereltek.
            – Van egy mondás a filmiparban: „Ne dolgozz gyerekekkel, állatokkal vagy vízen” – mondja Bevan Jones nevetve. – Ha víz vesz körül, az könnyen problémák okozója lehet. Negyvenöt percbe telt kijutnunk a tengerre, és még ennél is tovább visszajutni a kikötőbe, úgyhogy nagyon hosszúak voltak a napjaink. Az örvények és a szél állandóan mozgatták a hajót, ezért vontatóhajókkal kellett egy helyben tartanunk a Timor Challengert… nehogy a felvételeken feltűnjön a szárazföld.
A háborgó víz nem csak Danny Cohen operatőrnek okozott gondot. Bevan Jones elmondja, hogy a színészeket el kellett látni tengeribetegség elleni gyógyszerrel, mivel időnként elég rosszra fordult az idő.
A hajón játszódó egyes belső jeleneteket a Londonhoz közeli Shepperton and Pinewood Studiosban épült díszleteken vették fel. A tenger hullámzását úgy oldották meg, hogy a díszletek egy hidraulikus szerkezetre épültek.
A filmkészítők felismerték, hogy bár szűk folyosókon és apró helyiségekben forgatni nagyon nehéz, az ilyen helyzetekből sok humor fakadhat. Például Dave és Carl között lezajlik egy párbeszéd a vécén Carl szánalmas szerelmi életéről. A jelenetet természetesen a lehető legkisebb helyiségben forgatták, amit Mark Tildesley látványtervező építeni tudott. – Azt mondtam Marknak, hogy igazi kabinvécére van szükségünk – emlékszik vissza Curtis. – Egészen aprónak kell lennie; annyira, hogy három ember alig férjen el benne. Így hát Mark megépítette a lehető legkisebb szobát. Aztán persze, amikor a jelenet felvételére került a sor, nem csak az volt nehéz, hogy három embert belepréseljünk – főleg ha az egyikük Nick Frost –, hanem eszünkbe jutott az is, hogy valahova az operatőrt és a hangosítót is tenni kell. Úgyhogy eltávolítottunk egy kis falat, de még így is nagyszerűen elérte hatását a zsúfoltság.
 
 
A film zenéje
 
A film betétdalait kiválasztó Nick Angel, aki régóta dolgozik a Working Title Filmsszel és Richard Curtisszel, ezúttal is szorosan együttműködött a rendezővel, hogy a 60-as évek végének legjobb zenéi kerülhessenek be a Rockhajóba. Angel és Curtis összegyűjtötték a szerintük legmegfelelőbb dalokat, azután iPodon átadták a szereplőknek, hogy ők is feleleveníthessék tudásukat Chris Farlowe-ról, a Troggsról, a Supremesről és a Turtlesről. Angel szerint ez azért is fontos volt, mert nem várhatták el a szereplőgárda fiatalabb tagjaitól, hogy járatosak legyenek 1966 és 1967 népszerű dalai és meghatározó előadói terén.
Mire eljött a forgatás kezdetének napja, az eredetileg kétszáz dalból álló lista hetvenre szűkült. A forgatás befejezése után, amikor a vágási munkálatok megkezdődtek, Curtis és Steve Price zenei szerkesztő összerakták a zenei kirakós játékot, és kiválasztották a legmegfelelőbb dalokat az egyes jelenetekhez és hangulatokhoz. Végül összesen ötvennégy dal hangzik el az elkészült filmben.
Az eredmény egy csodálatos zenei lakoma a 60-as évek előadóit kedvelő közönségnek, a Rolling Stones, a Kinks, a The Who, a Small Faces, Jimi Hendrix, Leonard Cohen, a Supremes, Otis Redding, a The Hollies, a Smokey Robinson and The Miracles, Sandie Shaw és még sokan mások szereplésével.
A filmben felcsendül még a díjnyertes énekes Duffy által előadott „Stay With Me Baby”-feldolgozás és az Oscar®-díjas zeneszerző Hans Zimmer eredeti dallamai is.
 
 
A SZEREPLŐKRŐL
 
PHILIP SEYMOUR HOFFMAN (A Báró) Oscar®-díjas filmszínész, színművész és színpadi rendező. Legutóbbi filmjei: Kétely (Doubt), Synecdoche, New York
Korábbi filmjei, melyekért rangos díjakat vehetett át: Apu vad napjai (The Savages; Independent Spirit-díj a legjobb férfi főszereplő kategóriában), Charlie Wilson háborúja (Charlie Wilson’s War, Oscar®-jelölés a legjobb mellékszereplő kategóriában), Mielőtt az ördög rádtalál (Before the Devil Knows You’re Dead), Capote (Capote; Oscar®-díj a legjobb színész kategóriában, Golden Globe- és SAG-díj).
 
BILL NIGHY (Quentin) az egyik legnépszerűbb színész ma Nagy-Britanniában, akinek színpadi és filmes alakításait rangos díjakkal ismerték el. Legutóbbi filmjei: Valkűr (Valkyrie), Underworld – A vérfarkasok lázadása (Underworld: Rise of the Lycans), G-Force.
Korábbi filmjei: Elvitte a víz (Flushed Away), Újra a régi (Still Crazy; Peter Sellers-díj), Szerencsés Mclépés (Lucky Break), Igazából szerelem (Love Actually; Peter Sellers-díj, BAFTA-díj, londoni és Los Angeles-i filmkritikusok díja), Enyém a vár (I Capture the Castle), A sors fintora (Lawless Heart), Underworld (Underworld), Underworld: Evolúció (Underworld: Evolution), Haláli hullák hajnala (Shaun of the Dead), Kitartó szerelem (Enduring Love), Az elszánt diplomata (The Constant Gardener;Brit Független Filmdíj-jelölés), A Karib-tenger kalózai 2. – Holtak kincse (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest), A Karib-tenger kalózai – A világ végén (Pirates of the Caribbean: At World’s End), Az első bevetés (Stormbreaker), Egy botrány részletei (Notes on a Scandal; jelölés a londoni filmkritikusok díjára).
Jelentős tévés alakításai: Államérdek (State of Play; BAFTA-díj), Kávé és szerelem (The Girl in the Café; Golden Globe-jelölés), Gideon lánya (Gideon’s Daughter; Golden Globe-díj).
 
RHYS IFANS (Gavin)az egyik legtehetségesebb brit színész napjainkban. A szélesebb közönség az 1999-es Sztárom a párom (Notting Hill) című filmből ismerhette meg, amelyért BAFTA-díjra jelölték. Azt megelőzően a Szívet szívért (Heart), Az ikrek visszavágnak (Twin Town), az Augusztus (August) és a Streetlife című filmekben szerepelt.
Legutóbb az Elizabeth: Az aranykor (Elizabeth: The Golden Age) című filmben láthattuk.
 
NICK FROST (Dave) a brit Channel 4 Spaced című sorozatával vált ismertté, és mára az Egyesült Királyság egyik legkeresettebb komikus színésze.
Tévésorozatok mellett a Haláli hullák hajnala (Shaun of the Dead) című mozifilmben is szerepelt, melyért a legjobb új tehetség (Best Newcomer) kategóriában vehetett át Brit Független Filmdíjat.
Legutóbb a Vaskabátok (Hot Fuzz) és a Mr. Tűsarok (Kinky Boots) című vígjátékokban láthattuk.
 
KENNETH BRANAGH (Dormandy) ismert színművész, színházi rendező, Oscar®-jelölt filmszínész és filmrendező. Első filmje az 1989-es V. Henrik (Henry V), melyért a legjobb színész és a legjobb rendező kategóriákban jelölték Oscar®-ra.
Későbbi filmjei: Meghalsz újra (Dead Again), Szilveszteri durranások (Peter’s Friends; Peter Sellers-díj), Sok hűhó semmiért (Much Ado About Nothing), Hattyúdal (Swan Song; Oscar-jelölés), Frankenstein (Mary Shelley’s Frankenstein), Hamlet, vagy amit akartok (In the Bleak Midwinter; a Velencei Filmfesztivál Arany Osella díja), Hamlet (Hamlet; négy Oscar-jelölés), Lóvátett lovagok (Love’s Labour’s Lost).
Jelentős tévés alakításai: Shackleton (Shackleton), Az összeesküvés (Conspiracy; Emmy-díj, Golden Globe-jelölés), Warm Springs (Emmy-, Golden Globe- és SAG-jelölés).
 
 
 
A FILM KÉSZÍTŐIRŐL
 
RICHARD CURTIS (rendező/forgatókönyvíró/executive producer) az Oxfordi Egyetemen végzett tanulmányai alatt kezdett a később Mr. Bean figurájával világhírnevet szerzett Rowan Atkinsonnal dolgozni.1978-ban, az Oxfordi Egyetem befejezése után kezdte írni a Not The Nine O’Clock News című vígjátéksorozatot, melyet a Fekete vipera (Blackadder) követett. Mindkét sorozat az Egyesült Királyságban és az USA-ban is díjakat nyert. Első filmforgatókönyve A nagy balek (The Tall Guy) volt, majd ezt követte az elsöprő sikerű Mr. Bean tévésorozat, amelyet Atkinsonnal együtt írt.
További filmjei: Négy esküvő és egy temetés (Four Weddings and a Funeral; Cézár-díj, Ausztrál Filmintézet díja, BAFTA-díj, Oscar®-jelölés a legjobb eredeti forgatókönyv és legjobb film kategóriában), Bean – Az igazi katasztrófafilm (Bean – The Ultimate Disaster Movie), Sztárom a párom (Notting Hill), Bridget Jones naplója (Bridget Jones’s Diary), Igazából szerelem (Love Actually), Bridget Jones: Mindjárt megőrülök! (Bridget Jones: The Edge of Reason), Kávé és szerelem (The Girl in the Café; Emmy-díj).
Munkája elismeréseként Curtis 2000-ben a Brit Birodalom Érdemrendjét és BAFTA Fellowship díjat kapott.
 
TIM BEVAN és ERIC FELLNER (producerek) Európa vezető filmprodukciós cége, a számtalan filmes díjat nyert Working Title Films elnökei 1992 óta. DEBRA HAYWARD (executive producer)és LIZA CHASIN (executive producer) felelősek a cég mozifilmjeiért.
            Az 1983-ban alapított Working Title több mint 90 filmet készített, melyek bevétele világszerte meghaladja a 4,5 milliárd dollárt. A cég filmjei hat Oscar®- és 26 BAFTA-díjat gyűjtöttek be. Bevan és Fellner munkáját szintén díjazta a Brit Filmakadémia, valamint a két filmkészítő a Brit Birodalom Érdemrendjét is átvehette.
A Working Title legnevezetesebb filmjei:
Joel és Ethan Coen filmjei: Égető bizonyíték (Burn After Reading), Fargo, A nagy ugrás (The Hudsucker Proxy), A nagy Lebowski (The Big Lebowski), Ó, testvér, merre visz az utad? (O Brother, Where Art Thou?), Az ember, aki ott se volt (The Man Who Wasn’t There) és a most készülő A Serious Man.
Richard Curtis forgatókönyvíróval: Mr. Bean-filmek, Bridget Jones-filmek, Négy esküvő és egy temetés (Four Weddings and a Funeral), Sztárom a párom (Notting Hill), Igazából szerelem (Love Actually;melyet Curtis rendezett).
Joe Wrightfilmjei: Büszekeség és balítélet, Vágy és vezeklés
Paul Greengrassfilmjei: A United 93-as, The Green Zone.
Edgar Wrightfilmjei: Vaskabátok, Haláli hullák hajnala.
Egy fiúról (About a Boy; r.: Paul Weitz).
 A tolmács (The Interpreter; r.: Sydney Pollack).
Ments meg, Uram! (Dead Man Walking; r.: Tim Robbins).
Shekhar Kapurfilmjei: Elizabeth, Elizabeth: Az aranykor (Elizabeth: The Golden Age).
Frost/Nixon (r.: Ron Howard).
Nanny McPhee – A varázsdada (Nanny McPhee; r.: Kirk Jones) és a most készülő Nanny McPhee II (r.: Susanna White) című folytatása.
Billy Elliot (r.: Stephen Daldry), amelyből színpadi musical készült Elton John zenéjével.
 
HILARY BEVAN JONES (producer) producerként jegyzi a következő tévédrámákat: Vörös törpe (Red Dwarf), Cracker, Távol a világ zajától (Far From the Madding Crowd), Butterfly Collectors, The Secret World of Michael Fry, Államérdek (State of Play).
Nevéhez fűződnek még a következő drámák: All in the Game, Dad, Utazás a világ végére (To the Ends of the Earth), The Innocence Project, Instinct, Kávé és szerelem (The Girl in the Café; Emmy-díj).
2004-ben a Women in Film and Television (Nők Filmben és Televízióban) nevű brit szervezet díjazta munkáját. 2006-ban a Brit Filmakadémia első női elnöke lett.
 
 

 

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Szépségápolás (15) Nézőpont (1) Alámerült atlantiszom (142) Rejtőzködő magyarország (168) Egészség (50) Politika (1582) Titkok és talányok (12) Heti lámpás (322) Autómánia (61) Mozi világ (440) Mondom a magamét (7737) Gazdaság (713) Tv fotel (65) Életmód (1) Vetítő (30) Irodalmi kávéház (537) Flag gondolja (36) Történelem (18) Jobbegyenes (2825) Tereb (146) Sport (729) Nagyvilág (1310) Mozaik (83) Kultúra (9) Belföld (11) Gasztronómia (539) Emberi kapcsolatok (36)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>