Ma 2024 március 29. Aguszta napja van. Holnap Zalán napja lesz.
63660ae3f0b7a227975ed525245f48a5.jpg

Ludwig Emil: Manipulált „közvélemény”

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

Megszavaztatta olvasóit a Népszabó Poligráf című rovata arról a kérdésről, hogy egyetértenek-e Orbán Viktorral abban, hogy a „megyei útdíjmatricák bevezetése jó hír egy kis új teherrel?”

Az internetes voksolás eredménye: tizenkét százalék igen, nyolcvannyolc százalék nem.

Ezúttal is bejött a papírforma, csupán jól kell kérdést feltenni, ha azt firtatná legközelebb a baloldali napilap, akarnak-e készpénzt kapni a gaz kormánytól, akkor is nem!-mel felelnének. Ilyen a közhangulat a tartósan ellenzékbe szorult, elvakított emberek körében.

Nem árt előbb gondolkodni, csak azután gombot nyomni, tiltakozni, szervezkedni.

Nézzük a tényeket! Az ország eddig is fizető gyorsforgalmi útjainak eddig ingyen használt bevezető, rávezető és megkerülő szakaszain újévtől fizetni kell – jelentette be a kormány a múlt héten. Ami igaz, igaz: előbb megtárgyalhatták volna a dolgot az érintett önkormányzatokkal és a szakmai szervezetekkel is; ám ha ezt kaptuk a karácsonyfa alá, mi nézzük csak meg, mennyit ér az ajándék.

Első blikkre rosszul néz ki, hogy jövőre fizetni kell az összes, fővárosba bevezető autópálya-szakasz használatáért; én is felkaptam a fejem arra a munkanaponként kétszeri irtózatos kocsisorra gondolva, amit Budáról kifelé menet látok vidékre indulva vagy vissza, szerencsére mindig ellenkező irányban. Autópályán alig járok, utálom, és nem éri meg: Törökbálint után átváltok a régi 1-esre, Bicskétől Székesfehérvárig a 811-es, majd onnan a 8-as, sarcolatlan és kényelmes főúton megyek tovább a Dunántúlon. Évente negyvenháromezer forint (éves matrica) marad a zsebemben, mínusz alig egy-két tíznapos ára hosszabb utazáskor. Januárban veszek négy megyére – Pest, Fejér, Komárom, Győr – érvényes matricát összesen húszezerért, ennyiért nemcsak Bicskéig, de a nyugati határig járhatok az M1-esen. Bingó, kösz az ajándékot!

Lássuk csak a többi autós „szörnyű megsarcolását”, például a fővárossal együtt több mint hárommillió lakosú Pest megyében, ahol háromszázkilencvenezer ember nem ott él, ahol dolgozik. Látván mind az öt bevezető autópálya napi be-ki forgalmát, a legtöbben a megyén belülről járnak a budapesti munkahelyükre. Ha az eddigi országos évesről csupán a Pest megyei díjra váltanak át, nálam is többet megspórolhatnak; akik a fővároson kívüli plázákba járnak shoppingolni, szintén megússzák egyszeri ötezer forinttal – meg sem érzik a sok fölösleges vacak mellett, amit ott megvesznek. És ugyanezt megtehetik a bármelyik nagyvárosunkban és a körzetében lakók is; én például ettől fogva Gödöllő, Aszód, Cegléd, Nagykőrös stb. felé is koptathatom az autópályát.

Akit a munkája, vállalkozása arra kényszerít, hogy az egész ország területén autózzon, eddig is, ezután is elszámolhatja, levonhatja az adóból az éves közlekedési díjat. Azok a családok, akik autóval nyaralni mennek, télen síelni járnak, szintén belül maradhatnak a negyvenháromezer forinton. A Magyarországon átutazó járművek úthasználati díja továbbra is kiszámíthatóan bejön, sőt még az is megtörténhet, hogy az eddigi évesről a megyei matricákra történő tömeges áttérés csalódást fog okozni az előre tervezett összegű bevétellel kalkulálóknak.

Vannak olyan, az eddig kellő egyeztetés, mérlegelés híján tervbe vett útszakaszok – mint az M0-s gyűrű, az észak-pesti és a szekszárdi autópálya-híd, egyes vidéki városok megkerülő és összekötő szakaszai, de gazdaság- és várospolitikusoknak nem okozhat gondot ezeknek a megoldása. A napilap idézett „közvélemény-kutatásához” visszatérve, látható, hogy nem az utóbbi értelmiségiek, de még csak nem is a józan paraszti/polgári ész birtokában levők nyolcvannyolc százaléka szavazott nemmel a tervezetre.

Jellemző azoknak a megkérdezetteknek az ítélőképességére, akiket a Népszabadság manipuláló riportere megkérdezett: „Negyvenes éveiben járó asszony parkolt le a Suzukijával. Amikor a sztrádadíjról kérdeztük, zavarba jött: – Én nem tudok mit mondani, mert csak Pestig megyek a sztrádán, az meg ingyenes. – Már csak januárig, világosítottuk fel, mire kibukott belőle: – A k…va anyjukat! – Hallottam, hogyne hallottam volna, a fene essen ebbe a bandába! – fakadt ki Érden egy másik férfi.”

Nos, ha ilyeneket kérdeznek, nem csoda, hogy a nyolcvannyolc százalékuk elutasítja. Pedig éppenséggel „ócsítás” van, elvtársak!

Ludwig Emil – magyarhirlap.hu

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát, a következő címen: ]]>https://www.facebook.com/flagmagazin]]>
- Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

 

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Mozi világ (440) Mondom a magamét (7501) Heti lámpás (310) Politika (1582) Életmód (1) Nézőpont (1) Gazdaság (702) Alámerült atlantiszom (142) Nagyvilág (1309) Autómánia (61) Sport (729) Tereb (146) Rejtőzködő magyarország (168) Mozaik (83) Jobbegyenes (2778) Kultúra (6) Flag gondolja (36) Emberi kapcsolatok (36) Belföld (10) Titkok és talányok (12) Vetítő (30) Gasztronómia (539) Szépségápolás (15) Tv fotel (65) Irodalmi kávéház (537) Egészség (50) Történelem (17)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>