Ma 2024 április 19. Emma napja van. Holnap Tivadar napja lesz.
2107164641cf57b220ffdc606b37bebc.jpg

Frei Tamás - Együtt az autóban

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

MerCheDez-Benz – nem elírás, Amerikában egyre többen így, Che Guevara neve után szabadon, MerCheDeznek hívják a Mer­cedest. És nem is vesznek többé ilyen német autót. Legalábbis ezt ígérik.

Amerika hírműsorai tele vannak olyan kubai-amerikaiakkal, akik végletesen kiakadtak azon, hogy a Mercedes elnöke a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai kiállításon Che Guevara fotójával, a forradalmár sapkájára montázsolt Mercedes-logóval próbálta az egyik új termékét reklámozni.

„Hányok attól – mondta egy Fidel Castro elől Amerikába menekült kubai –, amikor ezt a rasszista gyil­kost hősnek állítják be. Micsoda agyrém, hogy a kapitalizmus egyik ikonja, a Mercedes-Benz, a kapitaliz­must megdönteni igyekvő Che Guevara portréjával akar eladni egy terméket!”

A német cégvezető a CarTogether applikációt mutatta be, amiről így sajnos nem sok szó esik. Pedig talán érdemes lenne. A Facebook-alapú rendszer összekapcsolná az azonos irányba haladó autók vezetőit, és „összeültetné” őket.

Akik például ugyanarra a koncertre vagy sporteseményre mennek, letehetnék az autóju­kat, és csak az egyikkel men­nének tovább, spórolva az üzemanyagon, csökkentve a forgalmat, a környezetszennyezést. Ez lenne az Együtt-az-Autóban applikáció.

A Mercedes-főnök Che Guevara óriásportréja előtt állva azt találta erről mondani, hogy „sokak szerint megosztani másokkal az autónkat a kommunizmus határát súrolja. Hát, ha ez a helyzet, akkor viva la revolución!” Azonnal nekiestek, lett is bocsánatkérés, nyilvános szánom-bánom, de – mert a Che Guevara által gyűlölt kapitalizmus ilyen is – minden hiába. Egyre többen mondják le Mercedes-megrendelésüket. Floridában, ahol rengeteg kubai-amerikai él, sokan még a korábban átvett autóikat is visszaviszik. Sőt, most már elővették a hollywoodi sztárt, Sean Pennt is, hogy ő kezdte, hiszen ő tekinti régóta „hősnek” Che Guevarát.

Én csak azt sajnálom, hogy közben a lényegről tényleg egyetlen szó sem esik. Még Amerikában sem, ahol pedig a nagyvárosokban régóta szokás a széles utakon egy olyan sávot kijelölni, ahová csak azzal az autóval lehet behajtani, amelyben többen ülnek. Milyen jó lenne, ha legalább mi, magyarok meghallanánk magát az ötletet is!

Kapcsolódó anyagok:

]]>Indul a próbaüzem a Mercedesnél]]>

]]>Ötlet kontra üzlet]]>

]]>Használt buszokat venne a BKV]]>

]]>Spanyol állampolgár lett Ricky Martin és Benicio del Toro]]>

]]>A kecskeméti B-osztály]]>

]]>Két számjegyű növekedést vár az új ügyvezető]]>

Frei Tamás - metropol

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Mozi világ (440) Életmód (1) Sport (729) Politika (1582) Történelem (18) Rejtőzködő magyarország (168) Tereb (146) Nagyvilág (1310) Kultúra (7) Heti lámpás (312) Vetítő (30) Tv fotel (65) Titkok és talányok (12) Irodalmi kávéház (537) Flag gondolja (36) Jobbegyenes (2788) Gasztronómia (539) Egészség (50) Autómánia (61) Alámerült atlantiszom (142) Emberi kapcsolatok (36) Nézőpont (1) Szépségápolás (15) Gazdaság (705) Belföld (10) Mondom a magamét (7546) Mozaik (83)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>