Ma 2024 május 12. Pongrác napja van. Holnap Szervác, Imola napja lesz.
A II. karosi temető 29-es sírjából előkerült tarsolylemez hieroglifikus mondata

A II. karosi temető 29-es sírjából előkerült tarsolylemez hieroglifikus mondata

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve
Döbbenetes!

A karosi honfoglalás kori temetőből előkerült harcosok csontjaiból néhányat hunnak határoztak meg a szegedi genetikusok, amivel a fejükre vonták egyes nyelvészek és régészek haragját. (1) Mivel a karosi temető egyik tarsolylemezén magyar hieroglifák, sőt egy magyar mondat olvasható, számunkra könnyű és örömteli feladatot jelent a Török Tibor és Neparáczki Endre genetikusok által előadottak alátámasztása.

A karosi mondatjel eldönti a vitát úgy, hogy a hunok és a magyarok azonosak. A honfoglalók, akikhez a Dentümagyar és a Hetümagyar nevek kötődnek - természetesen - magyarul beszéltek s az alábbi tarsolylemez magyar mondata sem mondhat mást.

Korábban Attila hunjai és Baján avarjai is magyarul beszéltek, amit egy sor hieroglifikus hun és avar szöveg bizonyít a Tarih-i Üngürüsz és Bonfini mellett. A genetikai kevertség ennek nem mond ellent, hiszen a mai magyarok is kevertek genetikailag és minden nagy történelemmel rendelkező nép szükségképpen folyamatosan kevert.

1. ábra. A II. karosi temető 29-es sírjából előkerült tarsolylemez képszerkezete az Istennel azonos égig érő fa (Tejút) hasadékában karácsonykor kelő napistent idézi fel

A tarsolylemez égig érő fája a sar/sarok hegyén áll (1. ábra), ami valójában egy elolvasható mondatjel (2. ábra).

2. ábra. A karosi (mai magyarsággal olvasott) Dana úr magas köve mondatjel (fent) és hieroglifáinak (középen) székely megfelelői (lent), ez utóbbiak balról jobbra: "d", "s" (sar am. úr), "m" és végül Felsősófalva Kodárostető elveszett rovásírásos kövének kő(?) jele

Révész László régész tárta fel a karosi tarsolylemezt a II. temető 52. sírjában, ám elolvasni nem tudta a magyar hieroglifákkal írt mondatot (2. ábra), mert a "tudomány" - mint azt Sándor Klárától tudjuk - nem ismeri a székely írást.

A tarsolylemez alján lévő mondatjel olvasata: Dana sar magas köve (mai magyarsággal: Dana úr magas köve, vagy Magasságos Dana úr köve). (2) Erdélyben ma is használják a Dana verjen meg! mondást és a székelyderzsi rovásírásos téglán is szerepel a Dana ten mondatjelben.

A tarsolylemezen a magyar hieroglif írás két jellegzetes ábrázolási konvencióját is megtaláljuk. A mondatjel valójában e két konvenció szellemes ötvözete. - Az egyik az "eget tartó fa" ábrázolási konvenció, ahol az Istennel azonos fa szerepében a Dana hieroglifa fához hasonló változatát találjuk. - A másik a "magas kő" ábrázolási konvenció, amelynek két kötelező szójele (a magas és a kő) a sar/sarok hieroglifa két oldalára van ragasztva, az Isten szerepében (középen) pedig ugyanaz a Dana hieroglifa van, amit a másik konvencióban is szerepeltettek.

A fa hasadékában kelő istenjelkép a székely írás és a magyar hieroglif írás Ten "Isten" jelének szép változata. A hasadék rajza az ős hieroglifával azonos, a Ten jellel együtt Istennek olvasandó (3. ábra).

3. ábra. A karosi tarsolylemez Isten jele (középen), a székely írás "us" (ős) hieroglifája (balra) és "nt" (Ten) hieroglifája (jobbra)

4/a. ábra. A karosi tarsolylemez sar/szár jele, amely az Istennel azonos, hegyen álló világoszlopot ábrázolja

4/b. ábra. Az énlakai "zászlós s" rovásbetű

A 4. ábrán látható jel a honfoglalás kori magyar régészeti leleteken gyakran előfordul. Az Istennel azonos világoszlop egyfajta ábrázolása ez. Hasonlít a Yazilikaja-i hettita sziklapantheonban lévő világoszlop-ábrázoláshoz. Ebben még nem különült el a hegy (ebből lett később a sar/sarok hieroglifa meg a székely "s" betű) és a fatörzs (ebből lett később a szár hieroglifa meg a székely "sz" betű).

Ennek a jelnek e csökevényesedett változata az énlakai "zászlós s" rovásbetű. Jegyzetek (1) A finnugristáknak valamilyen ki nem fejtett ok miatt ellenszenves a magyar krónikás és néphagyományban megőrződött hun-magyar azonosság alátámasztása. Pedig egy jelentős felfedezésnek örvendezniük kellene, ha a múlt valósága érdekli őket. Az a dühroham, amit jelzőosztogatással dokumentáltak, arra utal, hogy a finnugrizmus nem tudomány, hanem egy blöff. Csak így érthető, ha a képviselői nem tudnak őszintén örülni a lelepleződésüknek. (2) A szójelek nem jelölik a ragozást, ami ad némi szabadságot a kiolvasáskor.

Irodalom:

Varga Géza: Karosi hunfoglalók, Révész László és Török Tibor nézeteltérése, Török Tibor: A honfoglalók genetikai származása 1. rész, Boldogkői Zsolt: Genetikusok szerint a honfoglalók ősei hunok voltak, és a magyar az avarok nyelve lehetett (HVG), Neparaczki Endre: A honfoglalók genetikai származásának és rokonságiviszonyainak vizsgálata archeogenetikai módszerekkel, Sándor Klára: A székely írás megíratlan története(i?), Varga Géza: Hozzászólás, Török Tibor genetikus honfoglalók nyelvét illető álláspontjához, Varga Géza: A székely írás "harmadik k" jele, Varga Géza: Kérdés és felelet a "magas kő" ábrázolási konvenció kapcsán, Varga Géza: A székelyderzsi Dana ten mondatjel és társai

Varga Géza: Magyar hieroglif írás

]]>www.hungaryfirst.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Belföld (11) Szépségápolás (15) Irodalmi kávéház (537) Titkok és talányok (12) Mozaik (83) Tereb (146) Mondom a magamét (7593) Flag gondolja (36) Nézőpont (1) Mozi világ (440) Tv fotel (65) Autómánia (61) Sport (729) Nagyvilág (1310) Kultúra (9) Emberi kapcsolatok (36) Gazdaság (708) Politika (1582) Rejtőzködő magyarország (168) Életmód (1) Vetítő (30) Történelem (18) Gasztronómia (539) Alámerült atlantiszom (142) Egészség (50) Jobbegyenes (2801) Heti lámpás (313)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>