Ma 2024 március 29. Aguszta napja van. Holnap Zalán napja lesz.
17e7b03123628450d6fbbcaf372d88b3.jpg

Futamértékelő - Bahrein

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso győzelemmel mutatkozott be a Scuderia színeiben, a tifosik legnagyobb örömére a súlyos balesete után visszatért Felipe Massa 2. helyével tette tökéletessé ezt a hétvégét.

 A dobogó harmadik fokára a 2008-as világbajnok Lewis Hamilton állhatott fel, míg az első rajtkockából induló Sebastian Vettel, miután a verseny két-harmadáig vezette a mezőnyt, a kipufogó meghibásodása miatt még a pódiumról is lecsúszott.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher a 6., a címvédő Jenson Button pedig a 7. helyen fejezte be a szezonnyitót. A következőkben a Bahrein Nagydíj történéseit tekintjük át!



A Formula-1 a nézőkért van! Márpedig az eseménytelen vonatozásba hamar bele lehet unni
 
A mai kor Formula-1-ében már-már természetesnek számítanak az évente bevezetésre kerülő szabályváltoztatások. A recesszió nyomán lényeges költségcsökkentést, mint érvet még csak-csak elfogadja a laikus tévénéző, szurkoló. Az indoklás másik lényeges aspektusa, a versenyek izgalmasabbá, szórakoztatóbbá tétele viszont már korántsem ennyire egyértelmű. A szezonnyitó Bahrein Nagydíj mérhetetlen unalomba fulladt. Hiába a tankolás betiltása, az aerodinamikai korlátozások, a gumiszabály, vagy éppen a forradalmian új pontozási rendszer, ha egyszerűen képtelenség pályán előzni. Amint az üldöző komolyabban támadja az előtte álló szélárnyékát, heves túlkormányzottságot észlel, abroncsai pedig fokozottan kopni kezdenek, aminek következtében könnyen elbukhatja az egész versenyt. Mint kiderült, a jelenlegi rendszernek, a nem éppen előzésbarát karakterisztikájú pályáknak, a strapabíróbb gumiknak „hála” egyetlen kiállással meg lehet oldani a futamokat, az egyre extravagánsabb diffúzoroknak köszönhetően már másfél másodperccel gyorsabb autóval sem könnyű megelőzni az előtte állót. Nem véletlen tehát, hogy mind a pilóták, mind a csapatok, mind a szakmédia mielőbbi szabálymódosítást követel ezeken a területeken (pl. kötelező két kerékcsere, nagyobb kihívást biztosító gumik, dupla diffúzor betiltása), ez tényleg nem mehet így tovább.
 
Péntekre virradóra két nyitott kérdésre megtudtuk a választ. Az FIA technikai delegátusa szabályosnak találta a McLaren trükkösre kimunkált hátsó szárnyát, miután a Red Bull aggodalmát fejezte ki miatta. A szárnyon ugyanis található egy bevágás, amin elég nagy sebességek mellett ki tud szökni a levegő, ezzel csökkentve a szárny légellenállását, ami nagyobb végsebességet eredményez az egyenesekben. Ugyanakkor diffúzorának átépítésére kötelezte.
 


Visszatért a ’Senna’ név az F1-be

Viszontagságos előzmények után a pénteki első szabadedzésen végre pályára gördülhetett a Hispania Racing Team egyik autója, más kérdés, hogy egyedül Bruno Senna kocsija készült el az első szabadedzés utolsó 20 percére, s azzal is mindössze három installációs körre futotta. Az indiai Karun Chandhok csak az időmérőn próbálhatta ki sebtében összedobott versenygépét. Pénteken egyébként a várt eredményeket hozta a HRT, Senna nagyjából 11 másodperccel volt lassabb a napi győztes Nico Rosberg idejénél, a Virginekhez képest pedig 5 másodperces lemaradást produkált. Gyorsan hozzá kell tenni azonban, hogy annak idején a Virgin és a Lotus is hasonló időkülönbségekkel kezdte a tesztelést, továbbá Senna érezhetően gyorsult a hétvége folyamán. Tehát nem szabad leírni a Dallara kasztnival operáló spanyolokat, néhány verseny elteltével felérhetnek a többi újonc szintjére. Az már csak az FIA bűne, hogy ilyen körülmények között is pályára engedte őket…
Noha a nagyobb űrtartalmú benzintank miatt az edzésekből sem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hitelességük a tesztekével vetekszik, annyi azért érezhető volt, hogy a tesztek eredményei nem voltak annyira csalókák, a négy élcsapat valóban versenyképesnek tűnt Bahreinben. A Ferrari elsősorban versenytempóját próbálgatta, nem is csekély sikerrel, mint ahogy a Mercedesek sem voltak elégedetlenek, dacára annak, hogy az alacsony leszorító erő és a homok miatt gondjaik akadtak az autó balanszával. A McLarenek alapvetően jól muzsikáltak, egy rádiós beszélgetés mégis beárnyékolta napjukat, Lewis Hamilton arra panaszkodott, hogy az autó szuperlágy keverékű abroncsokat már 4 kör elteltével elkoptatta. Az érintetted idézve: „Iszonyú lassúak, de iszonyú gyorsak is lehetünk.” A Red Bull is kemény napot zárt, Vettelnek minden létező dologgal problémái volt, blokkoltak kerekei, túlmelegedtek első fékjei, rossznak találta a beállításokat. Mint utóbb kiderült, az éjszakázás megtette hatását, másnapra a mezőny élére ugrott az RB6-os.
Ami a középmezőnyt illeti, szemlátomást jó pozícióban kezdte a hétvégét a Williams, a Renault és a Force India, Adrian Sutil neve állt az első szabadedzés tabellájának élén, miután egy rövid etapban az utolsó pillanatokban megverte Alonsót. A Sauber viszont csalódást keltően szerepelt, a Lotus és a Virgin pedig hozta a tőlük elvárható 5-6 másodperces különbséget. A Lotusnál hibátlan napon voltak túl, a Virgin viszont végig megbízhatósági problémákkal nézett szembe, így szokás szerint csak igen kevés időt tudtak a pályán tölteni.
 
 
Szombaton aztán végre eljött az a pillanat, amikor mindenki számára világossá vált a valós erőssorrend, legalábbis egy körön mindenképp. Az előzetes jóslatokat nagyrészt igazolták az eredmények. A Q1-es fázis nem tartogatott különösebb izgalmat, azt ugyanis tudni lehetett, hogy a 7 kieső helyből hatot az új csapatok visznek el, a kérdés csupán az volt, ki csatlakozik még a „hetek” csoportjához. Jaime Alguersuari volt az elkövető, a spanyolnak igazából esélye sem volt a továbblépésre, bő fél másodperccel maradt el az utolsó bejutó helyen állomásozó Kobajasitól. A mezőny jó részének tehát meg sem kellett erőltetnie magát, mégis szembeötlő volt Alonso teljesítménye, aki 4 tizeddel verte a 2. helyezett Vettelt, bár hozzá kell tenni, hogy a spanyol másodszorra is pályára gördült a némettel ellentétben. A hátsó régióban presztízsmeccset vívott egymással a Virgin és a Lotus, amiből előbbi került ki győztesen, Glock bő 1 tizeddel verte Trullit, Kovalainen viszont maga mögé utasította di Grassit. Bruno Senna hátránya már csak közel 9 másodperc volt, Chandhokot pedig dicséret illeti, amiért kapásból tudta hozni Senna pénteki időeredményeit.
A Q2-ben is tovább folytatódott a Ferrari és a Red Bull párharca, amit ezúttal Vettel nyert meg, szűk 3 tizeddel verte a spanyolok kétszeres világbajnokát. Rosbergnek és Hamiltonnak sem kellett komolyabban izgulnia, mint ahogy kisebb meglepetésre Kubica és Sutil is simán továbblépett. Michael Schumacher és Button viszont csak az utolsó két helyen kvalifikálta magát az időmérő utolsó részébe. A kiesők közt Barrichello volt a leggyorsabb, a brazil veterán tehát megverte Hülkenberget, a Saubernél is a rutin győzedelmeskedett, de la Rosa nyerte a házi versenyt.
Az előző évekkel ellentétben idéntől valóban a leggyorsabb pilóta indulhat az első rajtkockából, hiszen a versenyzők üres tankkal róhatják gyors körüket a Q3-as fázisban. Sajnos a tűzijáték így is elmaradt, ugyanis a szabályok értelmében ugyanazzal a gumival kell teljesíteniük a verseny első etapján, mint amivel a Q3-ban kivívták a rajtpozíciót. Magyarán akkurátus gumispórolás vette kezdetét, így lényegében mindenkinek csak egy-egy gyors köre volt. A leggyorsabban Vettel ért körbe a pályán, a német lágy gumikat használva futotta meg 1:54.101-es győztes idejét, ezzel megszerezte pályafutása hatodik pole pozícióját. Az első sorból indulhatott még Felipe Massa, aki közel 4 tizedmásodpercet vert a harmadik helyezett csapattársára, a gyors körén nagyot rontó Alonsóra. Az előzmények fényében elégedetten nyugtázták Wokingban, hogy Lewis Hamilton néhány századdal beférkőzött Rosberg elé, a gumiproblémákkal küszködő Buttonnak viszont csak a 8. hely jutott. Az első tíz pilóta közül a 10. helyet elfoglaló Sutil kivételével mindenki a szuperlágy keverékkel, érdekes volt tehát megfigyelni, mire megy a Force India a versenyen.
 
A kvalifikációt követő nyilatkozatokból levonhattuk azt a következtetést, hogy a pálya átépítése alaposan átalakította a bahreini aszfaltcsík specifikumait. Eleve sematikus visszafordítók alkották a szahíri versenypályát, ami szinte garantálta a monoton vonatozást, az unalomba fulladt versenyeket. Az eredetileg 5412 m-es pályát a 2006-ban elkészült keleti hurokkal közel 6300 méteresre hosszabbították, amivel Spa után a versenynaptár második leghosszabb aszfaltcsíkja lett. Ráadásul ez a hozzátoldás csak még jobban elrontotta a helyszín élvezeti értékét, a lassú és közepes tempóban bevehető kanyarok előzésre alkalmatlannak bizonyultak, az egyetlen életképes manőverezési pozíciót is sikerült tönkretenniük.
A „fékezés-kigyorsítás” alapon nyugvó pályából tehát egy „klasszikus” aerodinamikai pálya kerekedett, így legalább megmutatta, hogyan is állnak a csapatok eme nagyon fontos területen. A Ferrari és a Red Bull kitűnően alkalmazkodott a körülményekhez, amennyiben Webber nem hibázik akkorát gyors körében, az első két sort kibérelték volna a rajtrácson. A McLarennél elégedettséggel nyugtázták a 2. sort, annak tudatában, hogy a középső, kanyargós szektorban irgalmatlan lemaradást produkált a legmagasabb végsebességet elérő MP4/25-ös. Vetteltől nem kevesebb, mint 1 másodpercet mértek, időmérős tempójuk elégtelen volt, mint utóbb kiderült, versenykörülmények közt sokkal jobban teljesített a versenygép. A Mercedesnek is meggyűlt a baja a túlmelegedő gumikkal, jelentős tapadást vesztettek, aminek következtében alulkormányzottá váltak gépeik a középső szektorban.
 
A futam délelőttjén a Ferrari mindkét autójában motort cserélt, állítólag pusztán biztonsági óvintézkedésről volt szó. Szahírban hétágra sütött a nap egész hétvégén, vasárnapra már 35 fokra emelkedett a hőmérő higanyszála, az aszfalt hőmérséklete pedig meghaladta a 40 fokot. A pályához újonnan hozzátoldott rész egyenetlenségei mellett tehát a forró aszfalttal is meg kellett birkózniuk a versenyzőknek, mint utóbb kiderült, a Bridgestone abroncsai gond nélkül bírták a terhelést ezen az alapvetően gumikímélő pályán.
 


A rajtnál sok minden eldőlt: Vettel meglógott a két Ferraritól, Massa viszont nyerő helyzetből vesztett pozíciót csapattársával szemben
 
A rajtrácson helyet foglaló 22 versenyautóra (a két HRT csak a boxból vágott neki a futamnak) pillantva konstatálhattuk, hogy a várakozásoknak megfelelően a Q3 résztvevői – Sutil kivételével – a szuperlágy keverékkel kezdik a versenyt, a többiek viszont nagyrészt a keményebb keverékű, vagyis a közepes specifikációjú abronccsal vágnak neki első, előzőeknél hosszabb etapjuknak. A 230 l feletti üzemanyagtank és egyéb technikai változások okán sokan aggodalmukat fejezték ki a rajtokat illetően. Ehhez képest mondhatni simán eljött a mezőny, durván elmért féktávot senkitől sem láttunk.
Sebastian Vettel hibátlanul reagálta le a fények kialvását, első helye nem forgott veszélyben. A két Ferrari viszont egymásra talált, Massa figyelmetlensége folytán helyet cserélt egymással a két tűzpiros versenyautó. A brazil túlzottan nagy helyet hagyott Alonsónak, aki így befért az első kanyarkombináció ideális ívére. Kis híján Hamilton is eléje került a 4-es kanyarban, a britet azonban agresszív, de még sportszerű manőverrel leszorította a hátsó egyenes utáni kigyorsításban, aminek következtében még Nico Rosberggel szemben is pozíciót vesztett.
Némi aggodalomra adott okot a Mark Webber Red Bulljából kicsapó sűrű fehér füst. Az ausztrál nagy versenyben volt a két Mercedesszel, ám egy kicsit túlvállalta magát, aminek következtében Michael Schumacher is megelőzte, Buttont viszont a hátsó egyenes végén maga mögé utasította. A füst jelentősen rontotta a látási körülményeket. Az eset legnagyobb kárvallottja a remek helyzetből induló Kubica és Sutil volt, a Force India előzés közben összeakadt a Renault-val, mindketten megpördültek, s amint menetirányba fordították járműveiket, csak a mezőny végéről kezdhették meg a felzárkózást. Sutil stratégiájának erősségéről és helyességéről tehát nem tudtunk megbizonyosodni.
A rajtot és az első néhány körben jellemző előzési kísérleteket követően sajnos unalomba fulladt a futam, amit mit sem bizonyít jobban, minthogy az 1. kör végén a pontszerzők közt helyet foglaló versenyzők a kockás zászlóig tartották helyüket a TOP10-ben, néhány helycserét leszámítva megmerevedtek a frontvonalak.
 
 

Magabiztosan tartotta vezető pozícióját Vettel

A tankolás betiltása megkönnyíti a „matematikusi” hajlamú szurkolók dolgát, a korábban oly jellemző benzinkorrigált számítás elvesztette értelmét. Magyarán adott körben, természetesen gumikeveréktől függően, ténylegesen az a pilóta a leggyorsabb, akinek neve mellett a jobb időeredmény szerepel. Az első kör végére már kényelmes, 2 másodperces előnyt felhalmozó Vettel (a Red Bull újfent bizonyította, hogy abroncsai üzemi hőfokra hozásában etalonnak számít) elsőségét nem veszélyeztette Alonso, sőt az első 10 körben csak minimális 1-3 tizedenként növekedő hézag az etap végére 5,5 másodpercre nőtt, körönként 5 tizeddel volt gyorsabb a Red Bull. Szuperlágyon egyértelműen a mezőny fölé nőtt az RB6-os, legalábbis Vettel vezetése alatt.
Alonso és Massa között is hamarjában csitult a feszültség, bizonyára figyelmeztették a brazilt abroncsai óvására. Végig 2 másodperc környékén volt kettejük közt a differencia, vagyis maradt még remény a későbbi előzésre. A dobogósok mögött Rosberg és Hamilton párosa következett, idővel egyértelművé vált, hogy a Mercedes feltartja a 2008-as világbajnokot, átlagosan 8 tizedet kaptak csak Massától, Vettel az etap végén már másfél másodperceket osztogatott. Hiába volt láthatóan gyorsabb a McLaren, képtelenség volt előzni ezen a pályán, ilyen körülmények közepette.
Nagyságrendileg 3 másodpercre követte őket egy újabb sor, amit Michael Schumacher vezetett. A német tisztességesen helytállt, átlagosan csak 1-2 tizeddel volt elmaradva magasan jegyzett csapattársától, ami feltétlenül biztató a jövőre nézve. Hibátlanul koordinálta futamát, Webber hiába igyekezett előretörni, a necces szituációkat átvészelte, etapja végére pedig még korrekt előnyre is futotta. Jenson Button bevallotta, eltaktikázta magát, amikor túlzott mértékben vigyázott a gumikra. Több határozottsággal talán előreléphetett volna a rajtnál, így azonban ő is forgalomban volt kénytelen autózni. A kerékcserét megelőzően begyorsult, az addigi 2 másodperces hátrányát ledolgozta, így lényegében Webber szélárnyékában érkezett első, egyben egyetlen boxkiállására. De Vettellel szemben ekkor már 26 másodperces elmaradást mutatott az eredményjelző, tehát igazán vérmes reményei nem lehettek…
 


 Utólag nehéz megállapítani, mit vesztett Hamilton azzal, hogy beragadt Rosberg mögé

Leleményesen használta ki a többiek hibáit, így került a rajtot követően a pontszerző, 9. pozícióban Vitantonio Liuzzi. Buttonékkal képtelenség volt konkurálni, hamar összegyűlt az 5 másodperces differencia, ugyanakkor helyezése sem forgott igazán veszélyben, 4-5 tizeddel mindig gyorsabb volt az utolsó pontszerző helyét is magabiztosan őrző Barrichellóval szemben. Sajnos borzasztóan szétszakadt a mezőny, a meglepően összeszedett Vitalij Petrovon kívül érdemben senki sem tudott harcba szállni a pontokért. Az orosz már-már előzésre gondolhatott, amikor drasztikusan visszaesett autója teljesítménye. A boxban aztán kiderült, hogy eltörött a Renault jobb első felfüggesztésének lengőkarja, minekután az orosz túlzott keménységgel használta a kerékvetőket, a szerelők már vissza sem engedték a pályára a csalódott oroszt.
Az újoncoknak egyébként sem volt szerencséjük bemutatkozó versenyükön. Karun Chandhoknak 2 kör sem jutott, az egész hétvégén tokkal-vonóval mindössze 7, azaz hét kört teljesítő indiai csak saját magát okolhatja, túl keményen hajtott rá az új pályaszakasz egyik bukkanójára, aminek következtében ripityára törte az első szárnyait. Egy körrel később Lucas di Grassi következett, a Virginnél a teszteknél rengetegszer tapasztalat hidraulikai probléma lépett fel. A 12. kör végén Kobajasi Kamui is hasonló természetű meghibásodás folytán parkolt le a pálya szélére.
 


 A hátsó régióban a Lotus és a Virgin presztízscsatája zajlott

Timo Glock és Heikki Kovalainen kimondottan izgalmas csatáját is a technika ördöge szakította félbe. Miután Glock remek manőverrel maga mögé utasította a finnt, azon vette észre magát, hogy előbb a 3-as, majd az 5-ös váltó adta meg magát, így nem volt mit tenni, ő kiállt a versenyből. Ha egy hajszállal is, de a Virgin gyorsabbnak tűnik a Lotusnál, az azonban nyilvánvaló, hogy megbízhatóság terén komoly lemaradásban vannak közvetlen riválisuktól. Bruno Senna viszont meglepően sok, 18 kört teljesített frissen összeállt versenygépével. Hasznos beállításokat találtak, ezzel legfőbb céljukat elérték. Még a Lotustól is durván 2,5-3 másodperccel (Vetteltől 7,5-8,5) el voltak maradva körönként, de a sokkal gyorsabb autókat nem veszélyeztették a lekörözéseknél.
A verseny elején Nico Hülkenberg ijesztett rá csapatára és a közvetlen közelében tartózkodó riválisaira, leginkább a két Sauberre, ugyanis elvesztette uralmát az autó felett, és a bukótérbe sodródott. Az újonc német onnan még vissza tudott állni a versenybe, és a mezőny végéről remek versenyzéssel elkezdett felzárkózni. Sutil és Kubica mindeközben agilisan törtek előre, de arra már nem volt elég idejük, hogy tetemes hátrányukat ledolgozva beleszóljanak az első 10 hely sorsába. A Sauberek kiesése, a Toro Rosso gyengélkedése ezzel együtt eredményezte azt a furcsa helyzetet, hogy Liuzzi és Barrichello számára innentől kezdve csak a higgadt körözés maradt, s a remény, hogy nem történik velük semmi műszaki hiba.
A szuperlágy gumik nagyságrendileg 15-20 kört bírtak, ennek megfelelően ebben az intervallumban valamennyi csapat elvégezte első, egyben utolsó kerékcseréjét. A szerelőket alaposan felkészítették erre a nem mindennapi kihívásra, így a sorrendre nem gyakoroltak különösebb hatást. Két helycserére mégis sor került. Jobban időzített kerékcseréjének hála, Lewis Hamilton a boxban megelőzte Rosberget, a közepes keverékkel kitűnő kivezető kört teljesített, így jött össze a 3 másodperces előnye. Jenson Button is szerencsével járt, miután Webbernek durván egy másodpercet várakoznia kellett a boxa mellett elvonuló másik autó miatt. Vagyis a kerékcseréket követően Vettel, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Button, Webber volt az első 8 sorrendje.
A többiek (a két Lotus, a két Toro Rosso, valamint Hülkenberg) csak jóval később estek túl a kötelező kerékcserén, így fordulhatott elő, hogy egy rövid ideig Buemi a pontszerzők közt tudhatta magát, míg Barrichello elegánsan körbe nem autózta a tapadását vesztő svájcit. Pedro de la Rosa hidraulikai problémája tette teljesség a Sauber- betlit Bahreinben, a verseny végén még Buemi és Trulli a pálya szélén kötött ki, de őket még értékelték a végelszámolásban.
A kerékcseréket követő 30 körben a Rosberg vezette középmezőny még inkább leszakadt a dobogósoktól, Vettel már fél perces előnyt dolgozott ki a szép lassan egymásra találó két Mercedesszel szemben. Sőt, Lewis Hamilton is begyorsult, körönként egy másodpercet vert Rosbergékre. Egészen a 36. körig még Massa tempóját is tartotta, mi több, lefelezte hátrányát, már csak 6 másodpercnyire volt a két Ferraritól. Versenytempóban sokkal erősebb a McLaren, mint azt szombaton várni lehetett tőlük.
A nagy felzárkózáshoz azonban gyorsan meg kell jegyezni, hogy egyfelől a Ferrarik kapcsán egész futam alatt az volt az ember érzése, hogy csak annyit adnak ki magukból, amennyi feltétlenül szükséges (adott körökben fél másodpercekkel mentek jobb időt, majd ismét belassultak), másrészt a Vettellel történtek őket is visszavetették néhány kör erejéig. A Red Bull jobban jött ki a kerékcserékből, Vettel előnye már 3 másodpercre rúgott. Szűk 10 kör elteltével Alonso már a német sarkában loholt, ki is tekintgetett mögüle, majd a túlmelegedett gumikat óvni kezdte a későbbi utolsó támadásra készülődvén. Erre végül nem került sor, ugyanis Vettel a motorerő elvesztésére panaszkodott, s valóban, végsebességben óriási különbség mutatkozott a Ferrarikhoz képest. A 34. körben mind Alonso, mind Massa elment mellette, a 3-4 másodperces visszaesés miatt 4 kör múlva Hamilton a dobogóról is letolta a szerencsétlen Vettelt.
 


Fernando Alonso – Räikkönenhez hasonlóan – győzelemmel debütált a Ferrariban

A folytatásban Vettel okosan és eredményesen hűtötte az erőforrást, így némiképp javult a helyzet az egyenesekben. Így hiába ért fel rá Rosberg, a komoly túlkormányzottsággal bajlódó honfitárs már nem tudta megfosztani a körülményekhez képest értékes 12 pontjától. Az élen nem változott a helyzet. Alonso pokoli tempóban, körök alatt 10 másodperc fölé tornázta előnyét csapattársához képest, mint ahogy Hamilton sem erőltette különösebben a felzárkózást.
Egy felejthető futamon tehát kettős Ferrari-győzelem született, érdekesség, hogy legutóbb (2008-ban) szintén Szahírban sikerült a vörös duplázás. Fernando Alonso pályafutása 22. futamgyőzelmét ünnepelte, egyszersmind ugyanúgy a dobogó tetején kezdte Ferraris karrierjét, mint tette azt Kimi Räikkönen a számára vb-címet érő 2009-es esztendőben. Felipe Massa a 29., Lewis Hamilton pedig a 28. dobogóját jegyezte.
 
A 2010-es Bahrein Nagydíj végeredménye:

PosNoVersenyzőCsapatKörIdő
 

 
18Fernando AlonsoFerrari491:39:20.396
 

 
27Felipe MassaFerrari49+16.0 secs
 

 
32Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes49+23.1 secs
 

 
45Sebastian VettelRBR-Renault49+38.7 secs
 

 
54Nico RosbergMercedes Benz GP49+40.2 secs
 

 
63Michael SchumacherMercedes Benz GP49+44.1 secs
 

 
71Jenson ButtonMcLaren-Mercedes49+45.2 secs
 

 
86Mark WebberRBR-Renault49+46.3 secs
 

 
915Vitantonio LiuzziForce India-Mercedes49+53.0 secs
 

 
109Rubens BarrichelloWilliams-Cosworth49+62.4 secs
 

 
1111Robert KubicaRenault49+69.0 secs
 

 
1214Adrian SutilForce India-Mercedes49+82.9 secs
 

 
1317Jaime AlguersuariSTR-Ferrari49+92.6 secs
 

 
1410Nico HulkenbergWilliams-Cosworth48+1 Lap
 

 
1519Heikki KovalainenLotus-Cosworth47+2 Laps
 

 
1616Sebastien BuemiSTR-Ferrari46+3 Laps
 

 
1718Jarno TrulliLotus-Cosworth46Hidraulika
 

 
Ret22Pedro de la RosaBMW Sauber-Ferrari28Hidraulika
 

 
Ret21Bruno SennaHRT-Cosworth17Mechanika
 

 
Ret24Timo GlockVirgin-Cosworth16Váltó
 

 
Ret12Vitaly PetrovRenault13Felfüggesztés
 

 
Ret23Kamui KobayashiBMW Sauber-Ferrari11Hidraulika
 

 
Ret25Lucas di GrassiVirgin-Cosworth2Hidraulika
 

 
Ret20Karun ChandhokHRT-Cosworth1Baleset
 

 

Folytatás jövő hétvégén, amikor is Ausztráliában folytatja turnéját a Száguldó Cirkusz mezőnye!

Nagy Dávid (Dave)
Szerző a Flag Polgári Műhely tagja
 

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Jobbegyenes (2778) Vetítő (30) Politika (1582) Kultúra (6) Belföld (10) Irodalmi kávéház (537) Mondom a magamét (7501) Autómánia (61) Flag gondolja (36) Nagyvilág (1309) Életmód (1) Gazdaság (702) Emberi kapcsolatok (36) Titkok és talányok (12) Tv fotel (65) Történelem (17) Szépségápolás (15) Mozaik (83) Egészség (50) Alámerült atlantiszom (142) Heti lámpás (310) Rejtőzködő magyarország (168) Tereb (146) Mozi világ (440) Nézőpont (1) Gasztronómia (539) Sport (729)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>