Ma 2019 november 15. Albert, Lipót napja van. Holnap Ödön napja lesz.
lead-cropped-0.jpg

Bayer Zsolt: Cenzúra! Cenzúra!

Flag

Szöveg méret

5
Átlag: 5 (1 szavazat)
Sőt! Diktatúra! 

Annyira rettegünk a 444 zseniális, független, az igazságot mindig kegyetlenül kimondó megvesztegethetetlen jakobinusaitól, hogy az intercity járatain egyszerűen letiltottuk őket. Hogy a vidáman intercityző ifjak ne jussanak hozzá az igazság mérgéhez. Hogy ezt honnan lehet tudni? Hát innen (figyelem! Kurva hosszú, részletekbe menő, fölöttébb tanulságos írás következik!):

„Pornótól a torrentig minden megy az Intercityn, kivéve a 444.hu-t

Az utóbbi időben több olvasónk is jelezte, hogy a MÁV wifijéről nem tudja megnyitni a 444-et. Először Norbert szólt február elején, hogy az Esztergom-Budapest vonalon döcögve hiába próbálta megnyitni az oldalunkat a fedélzeti wifiről, az hosszú erőlködés után mégsem töltött be. Egyébként a miénken kívül minden más oldal hibátlanul működött.

Herczeg Márk kollégám a Törökbálint és Biatorbágy közötti vonalon találkozott ugyanezzel a problémával. Gábor nevű olvasónknak a Pécsre tartó IC-n, Zoltánnak pedig a Keleti-Újszász-Szolnok vonalon nem sikerült megnyitni az oldalt a vonatos wifiről.

Mivel első hallásra nagyon meredeknek hangzott, hogy az állami vasúton blokkolva lenne az oldalunk, ezért az elmúlt két hétben több vonalon is megpróbáltam a fedélzeti wifiről megnyitni a 444.hu-t.

Sehol sem sikerült!

Csak semmi multimédiázás!

A múlt hét szerdán először a szegedi IC-re szálltam fel, hogy megnézzem, melyik oldalakat blokkolja még a rendszer. A vonatnak még el sem kellett indulnia, hogy csatlakozni tudjak a MAVSTART-WiFi014 nevű hálózathoz, és a vonat-wifi a PornHubtól Bayer Zsolt blogjáig szinte mindent elbírt, csak a 444 maradt elérhetetlen egész úton.

„Szolgáltató vállalatként fontosnak tartjuk, hogy vasúti utazását komfortossá, járatunkon töltött idejét pedig hasznossá tegyük” - biztosít bennünket a MÁV honlapja arról, hogy nem fogunk unatkozni az InterCity fedélzetén, mert a helyjegyért elvileg nemcsak kitakarított kocsikat, hanem használható internetet is kapunk.

A vonatokon a wifiket a Magyar Telekom üzemelteti, és mivel kocsinként 7,2 Mbps-os sávszélességen kell osztoznunk a többi utassal, a MÁV is tisztában van azzal, hogy nem ez minden idők legizmosabb hálózata. A tömeges idegosszeroppanás elkerülése érdekében a felhasználói feltételeknél előre kikötik, hogy

„a multimédiás és hasonlóan nagy adatforgalmat generáló oldalak és alkalmazások (pl. filmek letöltése, videó- és fájlmegosztó oldalak stb.) elérését a rendszer korlátozza”.

A kocsiban a sebesség tényleg nem éppen szédítő, de mivel szerda délben haladunk Cegléd felé, a félig üres Kodály IC-n alig kell néhány telefonját piszkáló utassal versenyeznem a 7,2 Mbps-ért.

A kincstári pesszimizmus ellenére minden oldalt meg tudtam nyitni, kivéve a 444-et.

Nem a mérettel van gond

Persze felmerült, hogy talán a nagyméretű képekkel és gifekkel teli címlapunk miatt a  „nagy adatforgalmat generáló oldalak” közé sorolta a rendszer, de ez alapján egy rakás másik hírportálnak sem kellett volna megjelennie.

Az Index címlapja, aminek a betöltése majdnem kétszer annyi sávszélességet zabál fel (9 megabyte), mint a 444 (5 megabyte), rövid ideig tartó erőlködés után tökéletesen bejött, tehát az már biztos, hogy nem az adatforgalommal van a gond.

Közben mobilnetről is megnyitottam a 444-et, hogy ellenőrizzem, esetleg nem a szervereink álltak-e le, de ott rendben működött az oldal. Aztán a MÁV-os wifin hiába próbálkoztam újra néhány állomással később, az idő sem tudta megszerettetni a 444-et a hálózattal.

Az sem valószínű, hogy a MÁV nem gondolná elég hasznos időtöltésnek a cikkek olvasgatását, mert a rendszer rajtunk kívül az összes többi híroldalt és blogot elviseli.

Itt van például az Origo. A Magyar Idők is szépen lejött. De a kormányközelinek éppen nem mondható hvg.hu-val sem volt gond.

De akár a 24.hu-t is olvasgathattam volna. Ahogy a Bayer Zsolt dühöngője is simán betöltődött.

Annak sem láttam nyomát, hogy az IC-n kifejezetten sávszélességet zabáló oldalakat tiltotta volna le a rendszer, mert a netfaló Youtube – ahol nemcsak szövegek és képek, hanem videók is jönnek minden egyes oldalletöltésnél –, gond nélkül megjelent.

Az sem látszik, hogy lenne bármiféle tartalomalapú korlátozás a MÁV-os wifin, mert a hátam mögül a kijelzőmre bámuló, idősebb úr legnagyobb örömére, a PornHub is simán bejött.

A MÁV szabályzata szerint a másik tiltott kategóriába a fájlmegosztók tartoznának, de például az nCore nem akadt fenn a szűrőn:

Már Cegléden járt a vonat, de a 444-en kívül még mindig nem sikerült olyan oldalt találnom, amit ugyanúgy blokkolt volna a rendszer.

Van egy kerülőút

Ha egy adott területen korlátozzák valamelyik oldalt, akkor a legegyszerűbb egy proxy szerver segítségével megkerülni a blokádot.

Amikor egy proxy szerveren keresztül akarok elérni egy oldalt, az pont olyan, mintha kormánytagként egy strómant bíznék meg azzal, hogy szétnyerje magát a közbeszerzéseken, mert a szabályok nekem nem engedik, hogy elinduljak. Itt a proxy szerver az én gépem helyett küldte el a kérést a kiszolgálónak, majd ahogy válaszul megkapta a 444-et, azt szépen visszaküldte nekem. Ha tehát a szolgáltató valamilyen okból – például túl nagy adatforgalom, politikailag necces, törvényileg tiltott vagy szerzői jogilag védett tartalom lekérése miatt– szeretné megakadályozni a felhasználó internetezését, azaz blokkolja, akkor a felhasználó titkosított kapcsolattal (proxy szerver vagy VPN használatával) tudja kikerülni az akadályt.

Magyarul, ha a MÁV-szerelvény wifije nem tudta, hogy a 444-et akarjuk megnézni, simán átengedte a tartalmat a hálózatán. Így a Hide My Ass oldalon keresztül, egy brit szerver segítségével végre sikerült elérnem az oldalt.

Kiderül az is, hogy nem egyedül ezzel a járattal van gond, mert miután Cegléden átszálltam a Nyíregyháza felől érkező Nyírség IC-re, ugyanez volt. Azon a vonaton a MAVSTART-WiFi779 nevű hálózaton minden hasított, a 444 viszont megint elérhetetlen volt.

Index megy. 444 nem megy.

Az internet a másodosztályon az annyiban más, hogy ott már pornó sincs

De nem csak a feláras IC-vonatokon lehet internetezni, hanem például a Déli pályaudvarról induló, másodosztályú Flirt motorvonatokon is. Mivel kedd déluttán a S12-es járat teljesen tömve volt a hazafelé taró ingázókkal, a wifi teljesen használhatatlan volt, így teljesen demokratikusan semmit sem lehetett megnyitni Budaörsig.

Budaörsön aztán átszálltam a Győr felől érkező S10-es vonatra, amin már szinte hibátlanul működött a MAVSTART-WiFi531 nevű hálózat. A gond csak az volt, hogy a 444 ezen sem töltött be.

Az IC-s utamhoz hasonlóan a többi híroldal és az nCore itt is gond nélkül betöltött. A másodosztályú kocsin működő rendszer csak akkor mutatott újat, amikor a PornHubot akartam megnyitni.

Itt bejött a blacklistes oldal, és a rendszer már nem időtúllépésre hivatkozott, hanem azt mondta, hogy a pornóoldal túl nagy sávszélességet ígényel, így ha én Kelenföld és a Dél között megnézném a Long Distance Cumshot negyedik részét, akkor félő, hogy mások nem tudnák használni a rendszert.

Azzal persze semmi baj nincs, hogy a vonaton nem lehet pornót nézni - inkább az a bizarr, hogy a helyjegyes IC-n simán lehet -, de ugyanez a rendszer a szintén nagy sávszélességű Youtube-ot simán betöltötte.

Sajnos itt sem derült ki, hogy a 444 melyik blokkolt kategóriába tartozik a MÁV-nál. Mi a saját fejlesztőinkkel már ellenőriztük, hogy nem a mi beállításainkál csúszott-e meg valami, de semmi ilyesmit nem találtunk. Ráadásul a Telekom többi hálózatánál sem volt gond az oldal betöltésével.

A problémával természetesen már a múlt héten megkerestük a MÁV-ot is. A vállalat szóvivője telefonon annyit mondott, hogy a vonatokon működő hálózatokért nem vállalnak felelősséget, azokat a Magyar Telekom üzemelteti, ezért hozzájuk továbbították a kérdést. Ennél bővebb választ azóta sem kaptunk. 

Update: A cikk megjelenése után a Magyar Telekom Kommunikációs Igazgatósága jelezte, hogy csak a cikkünkből értesültek a problémáról. Szerintük a szolgáltatás nem tette elérhetetlenné az oldalt, hiszen a sávszélesség jellemzően honlapok böngészésére, e-mailek fogadásra és küldésre, közösségi oldalak látogatására alkalmas. Hozzátették, hogy a kollégáik már vizsgálják a hiba okát, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy a szolgáltatást zökkenőmentesen használhassák a ]]>444.hu]]> olvasói is.”

Aztakurva, mi?! Négy tűrhetetlenül hosszú, kibaszott oldalon át van bebizonyítva, hogy a MÁV (Orbán személyes utasítására!) blokkolja a 444-et a vonaton.

Már éppen összeült az ENSZ BT, amikor újabb hír jött, ez:

„A 444-nek ismét sikerült megszívatnia magát

Pár nappal korábban a haladóbaloldal legékesebb internetes lapja, a 444 azt sejtette, hogy a MÁV Lendvai Ildikó módszereivel cenzúrázza őket. Ugyanis rájöttek arra, hogy a MÁV vonatain elérhetetlen a portál. Ahogyan az várható volt, egyből beindult a liberális hiszti, diktatúrát kiáltottak és sokadszorra temették a sajtószabadságot.

Kiderült azonban, hogy az egészből semmi sem igaz, sőt a 444 megszívatta saját magát. Farkast, diktatúrát, cenzúrát, Orbánt kiáltottak, pedig ők korlátozták a saját elérésüket.

Az ifjúbaloldali sorosjugend, a Kettős Mérce, már-már kádári időket idéző diktatúráról álmodott a 444 állítólagos cenzúrázásának ügyében.

Ha valóság az, amit a 444 cikke sejtet, akkor diktatúrákat idéző cenzúrával van dolgunk régóta először Magyarországon" – írták a Facebook-oldalukra.

Már az első perctől látszott, hogy nyilvánvalóan ostobaság az egész cikk, de a sztori rávilágított a liberálisok lelkivilágára, elismerik, hogy eddig nem volt diktatúra, sőt cenzúra sem, és minden alapot nélkülözve tesznek közzé összeesküvés-elméleteket meghazudtoló irományokat.

]]>444.hu]]> egyenesen azt sejtette, hogy a MÁV szándékosan korlátozza a portált az Intercityken.

A politikai összeesküvés-elméletekben amúgy is élen járó 444-ről kiderült, hogy nem a MÁV blokkolta a portált, nem is a Magyar Telekom rendszerében volt a hiba, hanem az ő szervereiket üzemeltető rendszergazdák csesztek el valamit.

Sajnos már kijavították a hibát, így Magyarország egyetlen 444-mentes övezete is megszűnt. Ez viszont gáz!”

Na tessék, itt a teljes összeomlás! Már csak az a kérdés, hogy a 444 felszopója, a Kettősmérce bocsánatot kér-e. Legalább…

Bayer Zsolt

Forrás: ]]>Bádog - Bayer Zsolt blogja]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Egészség (50) Mozaik (42) Jobbegyenes (1634) Irodalmi kávéház (472) Alámerült atlantiszom (142) Flag gondolja (33) Politika (1571) Mozi világ (440) Életmód (1) Belföld (5) Sport (729) Történelem (13) Tereb (138) Mondom a magamét (4072) Heti lámpás (218) Gasztronómia (539) Rejtőzködő magyarország (171) Vetítő (37) Gazdaság (631) Tv fotel (65) Kultúra (4) Szépségápolás (15) Nagyvilág (1439) Emberi kapcsolatok (36) Autómánia (61)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>