- 0
A Dakar-t állítólag kétféleképpen lehet megnyerni: vagy jobb vagy mindenkinél, vagy megvárod amíg a többiek kiszállnak. A VW is az utóbbit választotta?
A harmadik generációs Race Touareg-et 1000 meghívott vendég előtt mutatták be augusztus 20-án az ódon német városban, Trier-ben. A négy vadonatúj versenyautóval a jövő évi Dakar legesélyesebbnek kikiáltott gladiátorai vonultak fel a Ben Hur kocsiversenyének színhelyére emlékeztető 2000 éves amfiteátrum ban.
A németek nagyon készülnek és harmadszor is nagyon akarnak nyerni. Az elsősorban aerodinamikailag módosított versenyautókat három hétig tesztelték az argentin-chilei éghajlati és terepviszonyokhoz hasonló körülmények közt Marokkóban és Spanyolországban. Érdekes, hogy - mint Kris Nissen, a Volkswagen sportigazgatója az RT3 nyúzópróbájáról elárulta - eredetileg a Dakar-táv másfélszeresének megfelelő tesztkilométert akartak teljesíteni, de végül ennek több mint a kétszeresét, azaz közel 10 000 kilométert autóztak - "köszönhetően a technológiának, a versenyautók hibátlan üzemének, valamint a kiszolgáló személyzet, a mérnökök, a szerelők, a tesztpilóták és a tapasztalt versenyzők remek együttműködésének".
A részletekről szólva Nissen, - aki mindvégig bábáskodott a Race Touareg 3 születésénél - elmondta azt is, hogy a tesztelés Spanyolországban kezdődött, ahol még Carlos Sainz és Lucas Cruz is finomított az autók beállításain. Az igazi nyúzópróbára aztán Marokkóban került sor, ahol két héten át zajlottak a "hosszú száguldások". A naponta kétszer lefutott 370 kilométeres szakaszokon végül sikerült optimálisan kialakítani és beszabályozni a tetőre szerelt légbeömlőket .
Apropo, dízelmotor. A VW jelenlegi üzleti filozófiájával összhangban a 2011-es Dakar-on is dízelmotoros Touareg-ek indulnak. Az RT3 a 600 Nm nyomatékú motorral 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 188 km/óra - és mindez a korábbihoz képest csökkentett fogyasztásal, és úgy, hogy az oxigénhiányt - helyenként 4500 méter felett autózik a Dakar mezőnye - is jobban viseli az új motor a korábbinál!
A korábbi évek tapasztalata alapján a harmadik generációs versenyautó fejlesztésekor a Race Touareg 2-höz képest áramvonalasabb, kisebb légellenállású karosszéria kialakítása volt a legfontosabb feladat. A csővázas versenyautó hoz karbonszálas műanyagból és kevlárból formázták az új külsőt, amelyet szélcsatornában csiszoltak véglegesre. A BFGoodrich speciális mintázatú, 235/85 R16 méretű abroncsok at fejlesztett az autóhoz. A kabin belseje pedig inkább hasonlít egy utasszállító pilótafülkéjéhez , mint a szalonokban kiállított Touareg-ek bőrrel bevont luxusához.
A jobb hűtőrendszer - nemcsak a hűtőfolyadékot és a töltőlevegőt hűti, hanem a nyolc lengéscsillapítót és az üzemanyagot is - az optimalizált sebességváltó-beállításokkal és a 310 lóerősre hízlalt 2.5 literes ikerturbós TDI motorral szeptember 11-e és 18-a között vizsgázik először versenyszerű körülmények között: a VW csapat négy autóval indul a II. Silk Way Rally-n Oroszországban. Nem meglepő módon a négy autóban ugyanaz a nyolc "ász" ül majd, akik 2011 január 1. és 16. között ott lesznek Dél-Amerikában is: a címvédő Dakar-győztes spanyol Carlos Sainz - Lucas Cruz, a 2010-es második helyezett Nasser Al-Attiyah - Timo Gottschalk, a 2009-es bajnok Giniel de Villiers - Dirk von Zitzewitz és a tavalyi második Mark Miller - Ralph Pitchford páros.
A II. Selyemút eleje Szentpéterváron, a vége Szocsiban lesz.
- VW Touareg Late Night Show - Óh, csak a hajnal jönne ...
- Dakar 2010 - A Matador és a Race Touareg-ek győztek
- Dakar 2010 - elrajtolt a mezőny
- Dakar 2009 - Giniel de Villiers és a VW-dízelmotor nyert!
- Dakar 2009 - a Matador nyerő pozícióban kiszállt!
- VW Baja Race TDI - Touaregnek látszó V12-es holdjáró
- VW Race Touareg 2 - becsövezve, indulásra készen!
- Dakar 2008 - a tuaregek már várják a Touaregeket
4x4online.hu