Ma 2024 április 16. Csongor napja van. Holnap Rudolf napja lesz.
406a576537983eaa76ea292716518379.jpg

Porsche 911 GT3 Cup - Jeff Zwart a Pikes Peak legújabb rekordere!

Flag

Szöveg méret

Még nincs értékelve

A farmotoros, hátsókerékhajtású német legenda a fellegekbe emelte az amerikait.

 

A Pikes Peak-ről, a Rocky Mountains legendás hegycsúcsáról lassan már mindent tudunk... Tudjuk, hogy Colorado Springs-ben van és 4200 méter magas, tudjuk, hogy itt rendezik a világ, de legalábbis Amerika második legrégebbi autóversenyét (az Indy 500 öt évvel öregebb), tudjuk, hogy az első Pikes Peak rekorder Rea (Ray) Lentz volt, aki saját készítésű autójával, a ]]>Romano]]>-val 1916-ban 20 perc 55 másodperc alatt jutott fel a csúcsra és végül tudjuk, hogy a 156 kanyarral tarkított, 1400 méter szintkülönbségű, pár méter híján 20 km-es pályán még soha senkinek sem sikerült elérni a 10 perces álomhatárt. A jelenlegi pályacsúcsot 10 perc 1,41 másodperces idővel a japán ]]>Nobuhiro Monster Tajima]]> tartja, a rekordot 2007-ben egy ]]>Suzuki XL7 Hill Climb Special]]>-lal futotta.

Idén júniusban az immáron 60 éves a japán Szörnyeteg sorozatban ötödször is megnyerte a futamot és ezzel a Suzuki-t talán örökre beírta a "Race to the Clouds"-verseny történetébe. De vajon hol volt a többi márka? Pedig a csúcsra idén is felfutott jónéhány egyedi építésű, "no name" oldalkocsis és szóló motorkerékpár, quad és két- vagy összkerékhajtású versenyautó. Persze ott voltak a világmárkák, a Ford, a Mitsubishi, a Subaru, a Nissan, a Toyota, a Hyundai és a Chevrolet is.



Új pályarekordot csupán egyetlen autó futott: a colorado-i Woody Creek-ben élő ]]>Jeff Zwart]]> sikerrel "rohamozta meg az időt": a farmotoros, hátsókerékhajtású ]]>Porsche 911 GT3 Cup]]>-al a Time Attack kétkerékhajtású kategóriájában új csúccsal nyert. A 11 perc 31,1 másodperc szép teljesítmény, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a csak helyenként szilárd burkolatú, de alapból murvával borított, korlátok nélküli keskeny hegyi út komoly kihívást jelentett az összkerekeseknek is. Jeff Zwart neve nem ismeretlen a terep-rally világában sem, legutóbb 2007-ben hallottunk róla, akkor a veterán Paul Dallenbach-al (]]>ő második lett az "Unlimited" osztályban]]>) párban vezettek egy Porsche Cayenne-t a TransSyberia Rally-n.

Jeff valódi Pikes Peak-specialista, korábban már hatszor nyert és nem meglepő módon - mindig Porsche Turbo-val. Az átépített utcai autók után idén először indult a Porsche és a Pirelli támogatásával ]]>igazi versenyautó]]>val. A Porsche 911 GT3 Cup sikeresen debütált, a ritkább levegőjű hegycsúcson is 450 lóerőt teljesítő 3.8 literes motor és az alacsony áttételű szekvenciális váltó összhangja nagyban közrejátszott abban, hogy Jeff mind a 156 kanyart hibátlanul vette.

Végül egy apró ok arra, miért éppen a Porsche száguldásáról készült minden idők egyik legszebb, legigényesebb videója: a felvételt Jeff Zwart "igazgató" saját reklámfilmstúdiója, a ]]>@radical.media]]> készítette - egy ]]>igazi videóvirtuóz, Will Roegge]]> közreműködésével.
 

4x4online.hu

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Sport (729) Alámerült atlantiszom (142) Mozi világ (440) Egészség (50) Tv fotel (65) Titkok és talányok (12) Flag gondolja (36) Rejtőzködő magyarország (168) Szépségápolás (15) Emberi kapcsolatok (36) Tereb (146) Belföld (10) Autómánia (61) Gasztronómia (539) Kultúra (7) Irodalmi kávéház (537) Történelem (18) Nagyvilág (1310) Életmód (1) Politika (1582) Jobbegyenes (2786) Mozaik (83) Mondom a magamét (7536) Nézőpont (1) Heti lámpás (312) Gazdaság (704) Vetítő (30)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>