- 0
A genfi Autószalonon bemutatott módosított crossover főként két erősebb dízelmotorja és ezek minden korábbinál alacsonyabb fogyasztása és emissziója miatt érdemelte ki a szakma és a látogatók elismerését.
Az elsőkerékhajtású Kuga az új, 140 lóerős, 2.0 literes Duratorq TDCi motorral 156 g/km-es CO2 emissziót ér el, míg a 140 és 163 lóerős összkerékhajtású modellek manuális váltóval mindössze 159 g széndioxidot bocsátanak ki kilométerenként, ami 6 százalékos javulás a korábbi 136 lóerős motoréhoz képest.
Szintén Genfben jelentették be, hogy az automata váltót kedvelő autósok mostantól a 2.0 literes 140 és 163 lóerős Duratorq TDCi dízelmotoros összkerékhajtású modellekhez is megrendelhetik a hatfokozatú, duplakuplungos PowerShift automata váltót, amely eddig csak a 2.5 literes benzines modellhez volt elérhető.
Akiknek nincs szükségük az AWD rendszerre, a 140 lóerős TDCi motorral szerelt modellt üzemanyagtakarékos elsőkerékhajtással is megrendelhetik, de a 4x4-es változatok is takarékosak: a motor normál útviszonyok mellett csak az első kerekeket hajtja, az AWD rendszer csak csúszós útburkolaton küld nyomatékot mind a négy kerékhez.
A több mint 20 százalékkal erősebb, új, 163 lóerős motorral a crossover végsebessége 195 km/óra, 0-ról 100 km/órára 9,6 másodperc alatt gyorsul, az Euro5-ös dízelmotor átlagos fogyasztása 6,0 l/100 km.
A teljesítményre éhes vásárlók továbbra is választhatják a 200 lóerős, 2.5 literes, öthengeres Duratec benzinmotort, amelyhez hatfokozatú manuális vagy ötfokozatú automata váltó rendelhető.
A németországi Saarlouisban, ahol jelenleg naponta 400 Kuga készül, idén januárban már a százezredik példány gördült le a gyártósorról.
Azok az amerikai Ford-rajongók, akik két évvel ezelőtt igencsak zokon vették, hogy a pofás crossover, - amelynek a nevét (Cougar) is csak bostoni tájszólásban lehet igazán jól kiejteni - nem került piacra a tengerentúlon, most örülhetnek. A Bloomberg hírügynökség értesülése szerint 2011-ben a gyártás a németországi Saarlouis-ból Louisville-be, Kentucky államba költözik.
A Ford azért döntött a költözés mellett, mert az elmúlt időszakban a dollár-euro árfolyama olyan előnytelenül alakult, hogy a cégnek kifizetődöbb inkább Amerikából exportálni Európába. Évi 80 000 autóval számolva, ebben lehet valami... 2009-ben a dollár 18 százalékkal gyengült az eurohoz képest.
4x4online