Ma 2021 június 24. Iván napja van. Holnap Vilmos napja lesz.
lovasistvanpubli.jpg

Sztálin-orgona lövések a magyar kormánypárti médiára

Flag

Szöveg méret

5
Átlag: 5 (1 szavazat)
Azok, akik azt hiszik, a címben megfogalmazott aggodalom „kormányhűvonali álhír”, álljanak meg egy pillanatra...

Azok, akik azt hiszik, a címben megfogalmazott aggodalom „kormányhűvonali álhír”, álljanak meg egy pillanatra, hiszen elfelejtették elolvasni az erre vonatkozó cikkáradatot, amelyeket a fősodratú média közvetített az elmúlt hónapokban és közvetít naponta egyre nagyobb intenzitással és hisztériával habosítva, a nyugati hatalmi központokból és fővárosokból.

Angliából, Merkel kancellárnak az alternatív médiumait egyre durvábban cenzúrázó Németországából, Macronnak az orosz Russia Today és a Sputnik News kitiltása érdekében fogalmazódó sajtótörvénye Franciaországából, az előbbi médiákat külföldi ügynökként regisztrálásra kényszerítő USA-ból, az azokat betiltó balti országokból és természetesen az EU-ból, ahol egyre másra alakulnak azon egységek, amelyek az „álhíreket” és az azokat hordozó médiumokat akarják kitiltani.

Aminek persze akkora Sztálin-korszaki stichje van, mint ide a Lacházáról szagló, öt éve őrizetlenül hagyott káposztának.

Hogy a legfrissebb ilyen cenzúrázási gyakorlattal frissítsük olvasóink ismereteit, íme néhány példa.

Az angol nyelvű független hírportál, a Voice of Europe – amelyet természetesen már egy ]]>holland portál]]> azzal támadott meg, hogy Putyin titkos médiaügynöke és álhíreket terjeszt – hétfőn számolt be arról, hogy egy párizsi bíróság ötezer euró büntetést szabott ki a népszerű, magát algériai berber eredetű zsidóként azonosító Eric Zemmour francia íróra, amiért a muzulmánok ellen gyűlöletet keltett. Azzal, hogy 2016-ban egy tévéinterjúban „iszlám invázióról” és arról beszélt, hogy megvan a kockázata egy vallási háború kitörésének Franciaországban.

Néhány nappal korábban pedig Craig Murraynek, Nagy-Britannia volt üzbegisztáni nagykövetének a Facebook ]]>oldalát blokkolták]]>, írta a Defend Democracy, szintén független hírportál. Murray ma a világ egyik legsikeresebb újságírója, akinek blogját havonta másfél millión olvassák. A Facebook azért tiltotta le őt, mert bírálta Izraelt.

De ez semmi. Szerdára a Pécsi Tudományegyetemen Külügyi Izgatósága importál egy fake news ellenes megmondócenzort. Neve Dr. Rand Waltzman, a kaliforniai RAND Corporation, a Pentagon első számú agytrösztjének „vezető adattudósa”. Ő előadást fog tartani 11 órai kezdettel a PTE BTK épületében (Ifjúság útja 6, D épület 105) arról, hogy mi az általa „kognitív biztonságnak” becézett módi „azoknak a szereplőknek a kiszorítására, akik dezinformációt terjesztenek. Előadásain arra ösztönzi a közönséget, hogy tudatosabban nézzenek szembe a dezinformációból eredő veszélyekkel, és legyenek kreatívak a megoldások keresésében”, olvasható a meghívóban.

Aki nem tudja, milyen veszélyekre hívja fel majd a figyelmet Waltzman úr, annak ajánlott irodalom az osztrák balliberális Der Standard hétfői száma. Amely – ki tudja hányadikként a nemzetközi sajtóvilágban – volt kedves beszámolni arról, hogy a riporterek Határok Nélkül nevű nemzetközi újságíró szervezet milyen szörnyű bizonyítványt állított ki Magyarországról.

Erről Bécsben vitafórumot is rendeztek, ahol Gergely Márton, a Népszabadság volt főszerkesztő-helyettese mondta el a szavait szokás szerint kritika nélkül ivó hallgatóságának, beleértve a jelenlévő és erről tudósító újságírókat. Arról, hogy nálunk a kormányoldal „kicsinálta” az egész médiakörnyezetet, és hogy a megmaradtak – beleértve a közrádiót és köztévét – vonalhű álhíreket terjesztenek.

A helyzet mára olyannyira komoly, hogy, mint látható, aki ellen felmerül a „gyűlöletkeltés” (értsd: Putyin-rabszolga, antiszemita vagy Morvai Krisztinától kölcsönvett szóval: trappista) és a vele párosuló „fake news” (álhír) terjesztés vádja, az tudhatja, ütött órája, mert ha tényekkel cáfol, nem csak a „történelem legsötétebb korszakának” veszélyét idézi, de beutalót is kaphat Guantánamóra.

Ezen óra nyilván a Magyar Időknek is ütött, ugyanis a svájci közmédia május 4-én külön anyagot szentelt e kormánypárti napilapnak. Ebben Meret Bauman, a Neue Zürcher Zeitung bécsi tudósítója panaszkodott ránk. Amiért ]]>bíráltuk]]> a másokat soha nem bíráló hölgyet. Ezt Bauman személye feketelistára vételeként érzékelte, miközben – bocsánat a fake news ellenes idézetért – ezt merészeltük írni illiberális, orbanisztáni médiasivatagunkban: „Aki pedig azt szeretné tudni, miként tájékoztatta Svájcnak Magyarországot illetően az ottani tényszerű média súlyos hiánya miatt félretájékoztatott lakosait a vezető „jobboldali, konzervatív” svájci lap, a ]]>Neue Zürcher Zeitung]]> bécsi tudósítója, Meret Baumann, feltétlenül szánjon egy másodpercet tudósítása címének elolvasására, amely így hangzik: „A magyarországi választások kérdéseket vetnek fel – a tüntetők a szavazatok újraszámlálását követelik”.

Minden vészt jósló jel arra mutat tehát, hogy a Zemmourok és Murrayk után most már az egész magyar kormánypárti média jövőre vonulhat a fake news-osoknak kijáró vágóhídra, ahol az általunk „feketelistázott” tudósítók egyik fele hóhér lesz, másik fele pedig boldogan jelenti, hogy e médiák minden bűnüket bevallva hullatták el fejüket a demokrácia legmagasztosabb oltárán. Természetesen az európai értékek nevű guillotin progresszív segítségével.

Lovas István - ]]>www.magyaridok.hu]]>

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!

Történelem (14) Heti lámpás (255) Életmód (1) Kultúra (6) Egészség (50) Gazdaság (657) Titkok és talányok (12) Mozaik (83) Emberi kapcsolatok (36) Mondom a magamét (5385) Autómánia (61) Alámerült atlantiszom (142) Mozi világ (440) Politika (1578) Nagyvilág (1456) Tv fotel (65) Tereb (138) Flag gondolja (33) Szépségápolás (15) Belföld (6) Sport (729) Rejtőzködő magyarország (168) Irodalmi kávéház (504) Vetítő (30) Gasztronómia (539) Jobbegyenes (2054)
]]>eff]]>
]]>free speech]]>
]]>mti]]>