Ma 2017 március 27. Hajnalka napja van. Holnap Gedeon, Johanna napja lesz.

Bayer Zsolt: Kikötő-gate

Flag
Még nincs értékelve

Újabb felháborító korrupciót és disznóságot leplezett le a baloldali sajtó.A Népszabadság híréből idézek: „Készül a boltok vasárnapi zárva tartásának részletszabályozása. {...}"

"{...} A rendelet több új kivételt is behoz, a kertészetek és Tüzép-telepek mellett például nyitva maradhatnak a kikötőkben üzemelő boltok. Utóbbi nyertese Orbán Viktor veje, aki most vette meg a keszthelyi kikötőt.”

A botrányos nepotizmus hírét aztán sorra átvette a többi kérlelhetetlen ellenzéki orgánum, így estére minden becsületes ember értesülhetett mindenről. Aztán az esti zsíros döfi mellett lehetett megint orbánozni meg kurvaanyázni meg fokhagymásat böfögni. Csak egyet nem kellett tegnap sem: gondolkodni. Legalább egy icipicikét. Nos, lássuk csak!

Magyarországon kikötőfronton így áll a helyzet:

A balatoni hajózással foglalkozó honlap így ír: „Jelenleg 74 db kikötő, 23 db hajóállomás és 17 db csónakkikötő szerepel adatbázisunkban.” Ez ha jól számolom, 114, azaz száztizennégy darab kikötő.

A Velencei-tavon ez a helyzet a vonatkozó honlap bevezetőjének tanúsága szerint: „A velencei-tavi hajózás 5 kikötőt és 4 nagyobb (15-25 m-es) hajót jelent.”

A Duna magyarországi szakaszán tizenöt (15) kikötőt tart számon a vonatkozó honlap, a Tiszán tizenegyet (11), a Tisza-tavon kilencet (9), a Fertő tó magyar oldalán pedig egyet.

Próbáljuk meg összeadni ezeket a számokat, hátha nem haladja meg képességeinket. Ez mindösszesen százötvenöt (155) kikötő, de jegyezzük meg, hogy további vizeinken meglévő kikötőket egyszerűen lusták voltunk megkeresni. Bár annyi biztos, hogy a Körösökön egy tavalyi projekt keretében három (3) új kikötő épült, Gyomaendrődön is van egy, a Dráván pedig négy (4) új kikötőt épített a kormányzat az előző ciklusban. Úgyhogy állapodjunk meg most hirtelen 163 kikötőben.

Az üzletek vasárnapi nyitva tartását (zárva tartását) szabályozó törvényhez benyújtott módosító javaslatokban tehát az szerepel, hogy a magyarországi tavak mentén lévő kisboltok kinyithatnak vasárnap is, továbbá a kikötőkben lévő üzletek szintúgy. Hinné az ember, mindez abból a tényből következik, miszerint tavaink mellett óriási a turistaforgalom, különösen szezonban, valamint a kikötőkben – ezzel összefüggésben – szintén, így aztán logikus, ha ezen turistaforgalom szükségleteinek kielégítésére e helyeken a boltok kinyithatnak vasárnap is.

De ezt csak az első pillanatban gondolná így az ember. Ezért van szükség Népszabadságra, RTL-híradóra meg a többi végtelenül tisztességes sajtótermékre. Hogy tudja meg a polgár, mit kell valójában gondolnia.

Ugyanis az a helyzet, pupákok, hogy a kormány csak azért teszi lehetővé 163 kikötőben (ebből 114 balatoni!) a vasárnapi nyitva tartást, hogy így kinyithasson Keszthelyen Orbán veje is egy szatócsboltot. Mert ebből fog meggazdagodni… A többi 162 kikötő tulajdonosa mindössze járulékos haszonélvezője lesz ennek, mert a fő cél, hogy Orbán veje árulhasson Keszthelyen ropit, gumicukrot, csatos Bambit és kotont.

Na ugye, pupákok, erre nem gondoltatok volna magatoktól, igaz?

Amúgy azt is megtudjuk a Népszabadságból, hogy „Tiborczék (…) december 10-én írták alá a keszthelyi önkormányzattal a szerződésüket. A kikötőt üzemeltető, 22,8 millió forintos adóssággal terhelt önkormányzati cégért hétmillió forintot adtak, míg – élve a társasággal együtt megszerzett vételi opcióval – nettó 330 millió forintért megvásárolták az épületeket és az eszközöket a tulajdonostól, a Balatoni Hajózási Zrt.-től. A 2004-ben épült, kétszáz hajó, húsz csónak befogadására alkalmas kikötőhöz 221 négyzetméteres fürdőház, 192 négyzetméteres recepció és egy 102 négyzetméteres »snack bár« is tartozik. Maga az ingatlan ugyanakkor önkormányzati tulajdonban maradt. Tiborczék tizenöt éven keresztül összesen nettó 53,9 millió forint bérleti, illetve földhasználati díjat fizetnek a területért.”

Vagyis: adott egy 23 milliós adóssággal terhelt cég, amely üzemelteti a kikötőt. Ezt veszik meg hétmillióért, vagyis összesen (adóssággal együtt) harmincmillióért. A kikötői épületekért és létesítményekért nettó 330 milliót adnak, s mivel az INGATLAN ÖNKORMÁNYZATI TULAJDONBAN MARAD, további 54 millió forint bérleti díjat fizetnek ki. Ez akkor összesen 414 millió forint. Közel félmilliárd. Egy keszthelyi kikötőért, amelyet üzemeltetője nem tudott nyereséggel fenntartani. És most ezen rugózik az összes kretén ellenzéki politikus a környéken, és az összes barom sajtómunkás odaátról.

De azt még senki sem mondta meg, hogy ugyan vajon mennyiért kellett volna megvenni a keszthelyi kikötőt? Hm, elvtársak? Ezermilliárdért? A kikötői boltok nyitva tartását szabályozó módosítót pedig úgy kellett volna beadni, hogy 162 kikötőben kinyithatnak a boltok vasárnap, de a keszthelyiben a következő tizenöt évben nem, mert azt most Orbán veje bérli. Majd tizenöt év múlva meglátjuk.

Nektek tényleg el kellene menni az anyátok keservébe, gyerekek…

(Legközelebb egy másik nagy nepotizmusról is lerántjuk a leplet.)

Bayer Zsolt - magyarhirlap.hu

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát, a következő címen: https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu