www.flagmagazin.hu
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

Címlap > Budapest adja a világ egyik legszebb hátterét a repülés Forma–1-ének

Budapest adja a világ egyik legszebb hátterét a repülés Forma–1-ének

Budapest adja a világ egyik legszebb hátterét a repülés Forma–1-ének

2018 június 24. Flag

Szöveg méret

  • 0
Még nincs értékelve
Valóban csodálatos!

Ausztriában és Magyarországon rendezték meg először 2003-ban a Red Bull Air Race-t. Az egyedülálló látvánnyal bíró versenyre akkor még a város szélén található tököli reptéren került sor. A versenyt a sorozat alapítója, Besenyei Péter nyerte, hazai pályán lett világbajnok.

A világ legképzettebb pilótái vesznek részt a 2003 óta megrendezett Red Bull Air Race nemzetközi versenyen, amelyet az első évben a szabályok és technikai feltételek kidolgozásában egyaránt meghatározó szerepet vállaló Bessenyei Péter műrepülő nyert meg hazai pályán, övé lett a világbajnoki cím.

Egy évvel később már a Duna felett rendezték meg a versenyt, a pilóták a Lánchíd alatt is átrepültek. A versenyt az amerikai Kirby Chambliss nyerte, Klaus Schrodt második lett, a harmadik helyen Besenyei Péter végzett. Az Országház előtt látványos környezetben versenyeztek a pilóták.

Ahogy a világ más helyszínein, a budapesti futamokon is kezdetben kétfős csapatok vettek részt, a pilóta mellett egy technikus segítette a munkát a legjobb eredmény eléréséhez. A csapatvezetői szerepkört 2006 után vezették be, majd hamarosan megjelentek az elemzők és a stratégák. Komplex, kifinomult sportággá fejlődött a légi futam, ahol telemetriai adatok határozzák meg a gépek helyzetét a pályán, amiből látható, hol van a pilóta az ideális ívekhez képest.

Besenyei Péter volt az első, aki átrepült a Lánchíd alatt. A Red Bull Air Race magyar úttörője és legendája, a 2003-as hazai verseny győztese, az elmúlt több mint egy évtizedben félszáz alkalommal repült át a budapesti futam egyik védjegyévé vált Lánchíd alatt. 2004 óta a magyarországi versenyek a Duna fölött zajlanak.

Bessenyei a verseny kitalálásában, a pályák megépítésében, fejlesztésében és tesztelésében is részt vett kezdettől fogva. Rengeteget fejlődtek a pálya kulcsfontosságú elemei, a kapuk is, amelyek nagyobbá, stabilabbá, valamint könnyebben és gyorsabban javíthatóvá váltak.

2008-ban nyolc helyszínt jegyzett a versenynaptár, 12 pilóta küzdött meg a világbajnoki címért. A trófea végül az osztrák Hannes Archhoz került. 2009-ben már 15 pilóta versenyzett egymással.

Háromévnyi szünet után, 2014-ben tért vissza a Red Bull Air Race világbajnokság. Technikai és biztonsági újítások sorát vezették be, szabványosították a motorokat és a propellereket, de módosították a kapukat adó, könnyű súlyú pilonok anyagát és magasságát is. Szigorítottak az előírásokon és a szabályokon. Az idény márciusban kezdődött Abu-Dzabiban, és novemberben Kínában zárult, budapesti verseny ezúttal nem szerepelt a programban.

A 2015-ös szezon végén a sportág egyik alapítója, Besenyei Péter bejelentette visszavonulását. Tizenkét idényt követően nyolc győzelmet és egy világbajnoki címet tudhat magáénak. A verseny öt év után visszatért Budapestre, és azóta is szerepel a helyszínek között, a világ egyik legszebb hátterét adva a repülés Forma–1-ének.

]]>Íme a sorozat eddigi története képekben. ]]>

]]>www.hirado.hu]]>

Tisztelt olvasók!
Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin Twitter oldalát a következő címen: https://twitter.com/syracuse73. illetve a Facebook oldalát pedig az alábbi címen: https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin működését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

Magyar Menedék

Ajánló