
Lovas István: A saját csapdájába esett nyugati sajtó
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

         

 

    Lovas István: A saját csapdájába esett nyugati sajtó  

  2014 június 23.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

Még nincs értékelve

Mérték   

    
Két rövid logikai lépésben bizonyítható, hogy a nemzetközi sajtó gy?löli Magyarországot. Ehhez elegend? két
kihívó kérés.

HIRTELEN KIDREÜLT, BURJÁNOZTAK NÁLUNK A FÜGGETLEN ORGÁNUMOK: RÁGALOMHADJÁRAT

1. oldal (összes: 5)



Lovas István: A saját csapdájába esett nyugati sajtó
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

1. Jelentkezzen bárki szerkeszt?ségünknél egyetlen olyan külföldi laptudósítás bemutatásával, amely az elmúlt
négy évben jelent meg és akár a legapróbb részletében is ellene megy a „klubrádiós” véleményformálók
nézeteinek. 

2. Jelentkezzen bárki szerkeszt?ségünknél, aki e nyugati tudósítók f? forrásaként szolgáló „klubrádiós”
véleményformálók bármelyikének szájából az elmúlt majdnem negyed században egyetlen olyan esetet is hallott,
amikor a magyar és bármely más náció összehasonlításából nem a magyar került ki bel?le megszégyenülve. Mivel
jelentkez?t nem várunk, bizonyítottnak tekintjük: a nyugati sajtó Magyarországról szóló jelentései alapja a
magyargy?lölet. 

Tegyük hozzá és szögezzük le nem el?ször, hogy ilyen véleményformáló értelmisége a világ egyetlen országának
nincs. Azt is tegyük hozzá, hogy ezek a véleményformálók elsöpr? többsége az SZDSZ nev? párthoz tartoztak.

2. oldal (összes: 5)



Lovas István: A saját csapdájába esett nyugati sajtó
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

Vagyis a nyugati média pontról pontra olyan képet terjesztett Magyarországról, amelyet a magyar választók szabad
akaratából a történelmi süllyeszt?be küldött párt tagjai illetve holdudvarra mond neki tollba úgy, hogy az sutba
dobva a szakma minden szabályát, kritikátlanul át is veszi. A jobboldali kacérkodással nem vádolható volt
tévéelnök Hankiss Elemér jelentette ki 2000-ben arról a New York Times-ban megjelent tudósítás szerz?jér?l, aki
azt állította, hogy a Fidesz a MIÉP-pel együtt kormányoz, hogy ? is olyan füzettel érkezett Budapestre, amely csak
az ismert balliberális neveket tartalmazta, és akit?l elvárták a megszokott szellem? tudósítást.
 Ez a média eddig is nyakló nélkül hazudott a magyar média „szörny?” helyzetér?l, noha az szabadabb nyugati
társánál, mert ugyan hazudhat, ha akar, de az – a magyar média egészét tekintve - nem kötelez? számára. A
rabszolga nyugati sajtó azonban most az RTL/Origó ügy nyomán saját csapdájába esett, azaz újabb
hazugságaival visszamen?leg cáfolja korábbi hazugságait. Arról az idegen médiáról van szó, amely a magyar
sajtóviszonyokat a belaruszhoz vagy a kazahhoz hasonlította, az EBESZ korábbi sajtófelel?se, Haraszt Miklós és
nem egy hazai társa nyomán. A nyugati sajtó azt állítja, hogy a legnézettebb magyar tévéállomást, a független RTL
Klub-ot a kormány a reklámadóval meg akarja regulázni. Holott korábban azt írták és mondták, hogy
Magyarországon már csak egyetlen független tévéállomás sugároz, ami az ATV. Mint tette azt a Konrád-Heller-féle
véleménytábor által agyonszeretett német Die Zeit cím? hetilap, amelynek online kiadása június 10-én hosszú
cikkben ír a reklámadó teremtette új helyzetr?l Hadjárat a baloldaliak ellen címen. Ennek els? mondatában azt írja,
hogy a választások után még az eddiginél is nagyobb hatalmú Orbán Viktor miniszterelnök meg akarja fojtani „a
független médiumokat és kormányzati szerveket”. Eddig úgy tudtuk ugyanebb?l a lapból, hogy ezek már rég nem
függetlenek. Kés?bb ez a mondat következik: „Az RTL Klub Magyarország utolsó független tévéadójának számít”.
Holott eddig az egész német sajtó is azt sulykolta, hogy nálunk csak az ATV független. A Die Zeit cikke alatt állnak
korábbi írásai a témában. Mint az, amely a „Tudósítók tiltakoznak a magyar f?szerkeszt? eltávolítása ellen” címmel
jelent meg. Az Origo.hu portál f?szerkeszt?jér?l van szó, akit a magyar miniszterelnök, írja a Die Zeit, azért akart
eltávolítani, hogy „további kritikus hangokat hallgattasson el”. Micsoda? Egy újabb „gleichschaltolt” médiumról
derül ki utólag, hogy független? És nem is az övé az egyetlen „kritikus hang” a fehérorosz szint? magyar
médiában?
 A cikk alatt felsorolt korábbi írások közül a második a hetilapnak Heller Ágnes ex-marxista filozófussal készült
interjúja. Idézzünk néhány idevágó mondatot „A Magyarországon egyáltalában nincs sajtószabadság”
hazugságcímmel április 6-án megjelent interjúból: „Csak az állami adókat lehet olcsón fogni… Csak egyetlen
független tévéadóról beszélhetek, az ATV-r?l, amelyet Budapesten és máshol ingyen lehet fogni… Vagy a
Klubrádiót. Mindkett? az egyetlen csatorna, amelyeken liberálisok, valóban konzervatívok és baloldaliak szót
kaphatnak”, állítja az a filozófusn?, aki 2011-ben hasonlóan gyomorforgató hazugságaival traktálta az Európai
Parlamentet meghívói és a magyarországi ellenzéki EP-képvisel?k nagy örömére.
 A magyarügyben oly kényes Die Zeit ethoszát jelzi egyébként, hogy pár hete kiderült, f?szerkeszt?je, Giovanni di
Lorenzo az európai parlamenti választásokon két országban is szavazott, ami illegális.
 Megkapó, hogy sem e lap, sem társai nem hajlandóak következetesen félrevezet? magyarországi forrásaik igen
könnyen, szabad szemmel is pillanatok alatt cáfolható állításai ellen?rzésére.
 A nyugati sajtó Magyarországgal szembeni állásfoglalásának jellemz?je nem csak a szenny, a hazugság, a
ferdítések folyamatos és kötelez? feltálalása, hanem két-három állandó téma napi fenntartása, csakis a mi
esetünkben. Ezek közé tartozik az antiszemitizmus és variációi, mint a széls?ségek, a fajgy?lölet,
cigányellenesség, a kormány „összejátszása” vagy „összekacsintása” a Jobbikkal, stb.
 Lukács Csaba e Magazin június 7-i számában pontos adatok halmazával alátámasztott cikkében (Tizenkét tábla –
Ceausescu: Románia legfontosabb árucikkei az olaj, a zsidók és a szászok) bemutatta, mi folyik keleti
szomszédunkban az antiszemitizmus téren. Miközben a témában a román kormány és Románia bírálatát
nagyítóval kell keresni a nyugati sajtóban. Míg a vezet? lap, a Le Monde Pet?fi szobrát is Horthy-szobornak nézi,
addig az egész nyugati sajtó szinte némasági fogadalmát teljesíti afölött, hogy Romániában - írja–Lukács Csaba –
Ion Antonescu marsall, Románia 1946-ban háborús b?nök elkövetése miatt felakasztott diktátora ma is Targovista
város díszpolgára. Valamint számtalan szobra van szerte az országban, több helyütt utcát neveztek el róla, a Piesti-
i városi múzeum pedig nemzeti h?sként, nagy hazafiként mutatja ?t be. Arról a Romániáról van szó, ahol a székely
zászló „problémás”, de a Vasgárda zászlaja vidám lobog. Vajon mi lenne, ha Magyarországon tennék ugyanezt
Szálasi Ferencre emlékezve? Miközben – idézi Lukács Raul Hilberg amerikai történészt, a holokausztkutatók
doyenjét – „Németországot leszámítva egyetlen ország sem vett részt olyan mértékben a zsidók legyilkolásában,
mint Románia”.
 Hogy a nyugati média mennyire kényszeresen tárgyalja és rágja ugyanazt a csontot, helykímélés miatt egyetlen
friss példa. Különböz? szerz?kt?l a brit Times június 12-én, a szintén brit üzleti (!) International Business Times
13-án, a New Zealand Herald 14-én, valamint Pablo Gorondi, az amerikai Associated Press budapesti tudósítója
június 10-én hatalmas terjedelemben írt az ezer b?rnél is többel lenyúzott Szegedi Csanád-féle régi sztoriról. A
felsorolt médiumok „új” témája az ügyben: egy évvel ezel?tt (!) Szegedi, az egykori jobbikos, körülmetéltette
magát.
 De még ez sem elég a nyugati sajtónak: a Huffington Post német kiadása június 11-én azért panaszkodik, mert

3. oldal (összes: 5)



Lovas István: A saját csapdájába esett nyugati sajtó
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

Európa – szerinte – éppen a magyar „jobboldali populistákról” felejt el beszélni. Igen b? lére eresztett
panaszáradatának szerepl?i az er?söd? Jobbik, Kerényi Imre, „Herr Orbán”, a Fidesz és az, hogy „magyar
útleveleket osztogatnak Szlovákiában”. Lapunk nevét lefordítja németre – miközben az elmúlt csaknem negyed
században egyetlen nyugati sajtótermék nem fordította le, mit jelent az adott nyelven a Népszava vagy a
Népszabadság. Dieter Schoff, a magyar jobbpopulista témák nyugati el?fordulási gyakoriságának kevesl?je nyilván
elfelejtette olvasni még saját honlapját is, mert ott kilométer hosszúságú interjú jelent meg például június 9-én a volt
SZDSZ-es alapító K?szeg Ferenccel „A politikai közép elt?nése Magyarországról”, valamint 3 nappal korábban
egy hasonló hosszúságú interjú, az SZDSZ egykori oktatási miniszterével Bozóky Andrással „Magyarország
visszafordulása” címmel. Talán mondani sem kell, hogy mindkét interjú b?velkedik azon témákban, amelyek
említését Schoff hiányolja.
 Miközben a magyar kormány és a jobboldali magyar sajtó még a legszembeszök?bb valós tények kimondásától is
tartózkodik, s?t fél. Nehogy megsértsen bárkit és azért, mert – naivan – ett?l bármiféle viszonzást, például oktalan
rugdalások visszafogását reméli. A cselekedetr?l nem is szólva.
 Erre is egyetlen példa: az ENSZ 2014-et az évtizedek óta a legbrutálisabb elnyomás és megszállás alatt él?
palesztinokkal valódi szolidaritás évének nyilvánította. Brüsszelben a budapesti H?sök tere funkcióját betölt?
Cinquantenaire, más néven Jubileumi parkban május 24-én ennek tiszteletére rendeztek szolidaritási napot, uniós
támogatással. Vagy 30 tematikus sátorban mutatták be a beduinok, a palesztin n?k, a gyarmatosító által elrabolt
vízkészletek ügyét és egyéb témákat. A diadalív el?tt gigantikus emelvényen palesztin zenekar játszott. A
diadalívr?l 8 méter hosszú palesztin zászló lógott, miközben vidám középiskolások a belga f?városban ritkán
szikrázó napsütésben járták körbe tánclépésben a parkot, hatalmas palesztin zászlókat lengetve. Vajon ugyanerre
a rendezvényre sor kerülhetett volna nálunk? Err?l talán Andersen tudna néhány mesét írni. És ha a hatóságok
netán egyetlen aprócska pavilon felállítását engedélyeznék a H?sök terén, akkor azt több titkosrend?r venné körbe,
mint látogató. Azt olvasóink fantáziájára bízzuk, hányan és milyen vádakkal tüntetnének a rendezvény ellen, és
hogy másnap milyen vádak söpörnének át a nemzetközi sajtóban, kizárólag azokra támaszkodva, akik bizonyos
kijelentések elhangzását tanúsítanák. A nálunk dívó félelem egyébként még további és alantasabb támadásokra
bíztatja az ellentábort.
 A „független” és „kereskedelmi alapon álló” nyugati sajtó persze azt is megmagyarázná, miért hallgat az épp
említett palesztin szolidaritási évr?l és tesz úgy, mintha olvasóit Szegedi Csanád és mindaz jobban érdekelné,
aminek közös nevez?je a magyargy?lölet.
 Az a sajtó, amely kötelez?en rágalmaz és hazudik, rabszolga. És e rabszolga sajtó meri nem szabadnak
bélyegezni azt a magyarországi sajtót, amely büntetlenül onthatja legaljasabb rágalmait saját hazájáról abban a
reményben, hogy nyugati társai engedelmes pincsiként kritikátlanul hely adnak nekik naponta és óránként. 

Lovas István - (Magyar Nemzet, 2014-06-21)

forrás: Lovas István facebook
 

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát,

a következ? címen: https://www.facebook.com/flagmagazin

 - Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

 Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

     
    
   

4. oldal (összes: 5)

https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu


Lovas István: A saját csapdájába esett nyugati sajtó
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

          

   
  

Ajánló

   

  

5. oldal (összes: 5)

http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-bCM4sU1viXqPZ0tqYLIn8PtFSh7QSidErM59uARIQH4
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-4gfNaAqz0BkYYpgdR0aP2F9xYtv0HjEWWEpz8BMTF4M
	form_id: fivestar_custom_widget


