
Osztrák közszolgálati hamiskártyások könyve Orbánföldr?l
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

       

 

    Osztrák közszolgálati hamiskártyások könyve Orbánföldr?l  

  2014 január 29.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés   

  
  
  

0 

Még nincs értékelve

Mérték   

    
Tavaly az év vége felé igen pompázatos kiadásban jelent meg két osztrák közszolgálati újságíró, Roland
Adrowitzer és Ernst Gelegs fotókkal teli könyve Magyarországról Szívélyes üdvözlettel Orbánföldr?l címmel az
osztrák Styria Premium kiadónál.

1. oldal (összes: 5)



Osztrák közszolgálati hamiskártyások könyve Orbánföldr?l
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

A kötet egyetlen meglepetése: a szerz?k titokban osztrák nacionalisták

Adrowitzer az osztrák közszolgálati ORF külföldi tudósítói irodájának vezet? riportere. Ernst Gelegs 14 éve
tudósítja az ORF-et Budapestr?l, ahol a vezetése alatt álló iroda az ORF kelet-európai irányítója.

A magyar nyilvánosság kevésbé ismeri a külföldön megjelent, rólunk szóló könyveket, mint az ilyen cikkeket. Azok
tartalma és vonala, akár a rólunk írt „tudósításoknak”, el?re megjósolható. Pestiesen szólva, már a könyökünkön
„jenki”.
Márpedig e kötetek hatását sem szabad alábecsülni, ugyanis ezek ott maradnak a polcokon. 

Olyan könyvekr?l és könyvbeli írásokról van szó, amelyek szerz?i Paul Lendvai újságíró, Karsai László
holokausztkutató, Magdalena Marsovszky antiszemitizmuskutató és külföldi társaik ilyen címekkel: Magyarország:
a nacionalizmus boszorkánytanulója; Nyíllal, kereszttel és koronával – nacionalizmus és autoriter válságkezelés
Magyarországon; Eljátszott országom; Magyarország a demokrácia és a tekintélyuralom között, avagy Gregor
Mayer és Berhard Odehnal, a Magyarországot módszeresen és rendszeresen támadó újságírók Felvonulás:
jobboldali veszély Kelet-Európából cím?, Paul Lendvai el?szavával ajánlott kötete.

2. oldal (összes: 5)



Osztrák közszolgálati hamiskártyások könyve Orbánföldr?l
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

E könyvek – amelyek közül néhányat Magazinunkban korábban már ismertettünk - f? tematikája a címekb?l ordít.
Lényegük: megálljt kell parancsolni annak a ragályos, Európát fenyeget? diktatúrának (jobb esetben tekintélyelv?
uralomnak), amely nálunk tombol és amelynek f? elemei az antiszemitizmus, cigánygy?lölet, a sajtószabadság
hiánya, a végletekig vitt nacionalizmus, az elavult keresztényi eszmék hajszolása. Azzal a mementóval, hogy csak
az ne dobjon kötelet a magyar miniszterelnök és kormánya nyakába, aki elfelejtette a történelmet.

Továbbá: a kormánypárt és a széls?jobboldali Jobbik között nemhogy különbség nincs, hanem „A valóságban a
Fidesz ülteti át a gyakorlatba a Jobbik politikáját”, vonja le a tanulságot Karsai László egyetemi tanár egy Jobb
Magyarországért címen megjelent, franciára fordított esszéjében, ahogyan az a Populizmusok – a demokrácia
visszája nevet kapott, 2012-ben kiadott kötetben olvasható.

„Orbán a nagy-Magyarország és revansista kártyával játszik”, áll Heribert Scheidel osztrák széls?jobboldal-kutató
2011-ben Bécsben megjelent A széls?jobb Európában cím? könyvében, ahol az igazság oly mély és tiszta kútjaiból
idéz, mint a Magyarországot folyamatosan antiszemitizmusa miatt támadó ausztriai Karl Pfeifer, az említett
Magdalena Marsovszky és társai. Hasonlóan elfogulatlanul tiszta, és rendszeresen felhasznált források még
Halmai Gábor alkotmányjogász, Kis János, az SZDSZ egykori alapítója, Kende Péter szociológus, Eörsi Mátyás
volt SZDSZ-es prominens és társaik.

A felsorolt köteteket nem csak a téma, a vonalvezetés és az egyoldalú forráskezelés az, ami összeköti, de –
szintén az idegen nyelven megjelent cikkekhez hasonlóan – a tabuk is. Így a nemzetközileg ismert SZDSZ-es
figurák - Konrád György, Haraszti Miklós és társaik – korábbi politikai, kizárólag az SZDSZ-ben viselt funkcióik
totális elhallgatása és független értelmiségnek történ? beállítása. Az omerta vonatkozik arra is, hogy a szocialisták
liberális szövetségesükkel együtt nem csak korruptságuk miatt kaptak ki oly csúfosan 2010-ben, hanem 2006 ?sze
miatt is. Amit Paul Lendvai a Népszabadságban tavaly január 3-án így ismert el – de csak magyarul: „Orbán
2010-es kétharmados gy?zelme a 2006-os véres ?szben fogant”.

Most pedig egy m?fajbeli törés következik e recenzióban. Mégpedig a nálunk dolgozó külföldi tudósítókról nyert
személyes benyomásaim közzététele miatt, mert az oly éles fényt vet természetrajzukra. Ami azt mutatja, hogy ?k
Budapesten – néhány igen tiszteletre méltó kivételt?l eltekintve - olyan tulajdonságokat öltenek, amelyek éppen
ellenkez?je azoknak, mint amelyek révén megismerszenek nem a jó, de bármilyen, hivatalból kíváncsi újságírók. A
rajtuk oly sokszor számon kért tárgyilagosság olykor teljes hiányáról már nem is szólva.

Majdnem pontosan tíz évvel ezel?tt a HIPA, a nálunk akkreditált külföldi tudósítók szervezete - rendkívüli
bátorságot tanúsítva – sajtóreggelire hívott meg, amelynek Kester Eddy, a Financial Times tudósítója volt a
házigazdája.
Végre lehet?ségem volt ?ket kérdezni.
Megkérdeztem az asztalnál ül?ket, meg szeretnének-e ismerkedni egy hivatalában lév? legfels?bb bíróval, aki
elmondaná, miként döntenek egy-egy, az uralkodó kormánynak fontosabb ügy kimenetelér?l azzal, hogy mely
tanácsnak szignálják ki annak tárgyalását.
Mint számítottam rá, leleplezték önmagukat.
Egyetlen kíváncsi újságírói kéz sem emelkedett magasba.

Majd az asztalra tettem 2 hatalmas és egy vékony dossziét. A két vaskos irattartó azon tudósításokat tartalmazta,
amelyekben az asztalnál ül?k és kollégáik az els? Orbán-kormányt támadták. A vékony irattartó a Medgyessy-
éráról írt tudósításaikat fogta össze. Azzal a kihívással fordultam hozzájuk, hogy találomra emeljenek ki a két
vastag dossziéból bármely olyan, az Orbán-kormány ellen írt cikket, amely nem els?sorban ellenzéki forrásra –
politikus, értelmiségi, elemz?, stb. – hivatkozik, míg a Medgyessy-kormány idején írtakból olyat, amelynek f?
forrásai szintén ellenzékiek lennének. Ezt a kihívást is néma csönd követte.

Akkor bezzeg volt nálunk sajtószabadság: a közszolgálati televízióban a Baló György által javasolt
sz?nyegbombázást a 2002-es kormányváltás után azonnal végrehajtották. A tévé reggeli m?sorában, a Nap-
keltében Aczél Endre és a kommunista érának az 1990-es fordulat után percek alatt mintaszer? neoliberálissá vált
figurái terpeszkedtek, akik végtelen kéjére fizikai likvidálással is fenyegették akkor a képerny?n az ellenzéki
újságírókat, néhányukat 2006-ban meg is verve.

De visszatérve az Adrowitzer-Gelegs könyvre: annak borítóján lév? fotón Orbán Viktor látható, amint 18 magyar
zászló el?tt (Magyarország esetében már ez is halálos b?n) tart el?adást egy teremben. A borító jobb alsó
sarkában vörös téglalapban az ORF fehér bet?i.

3. oldal (összes: 5)



Osztrák közszolgálati hamiskártyások könyve Orbánföldr?l
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

A kötet tele beszédes fotókkal. Nemzeti zászló, jobbikos képvisel?k, Nagy-Magyarország térképe, fajtiszta magyar
kutyák, kilónként 1860 forintba kerül? Tarjáni csemegekolbász, Árpád vezér (a hazai másik oldal „cikis dolgainak”
teljes tára) és persze a miniszterelnök számos fotója. Csak a kisüsti és a Fradi hiányzik.
De karikatúra is látható a miniszterelnökr?l, amint a térdre hullott, pitiz? médiamunkások hátán taposva, Drakula-
fogait vicsorgatva, csikós ruhában csattogtatja ostorát, lajbijára az Orbán szó hímezve, szüty?jére pedig Paul
Lendvai Eljátszott ország cím? könyve akasztva. Felirat: A magyar sztyeppén.

A szerz?páros szövegében alkalmazott jelz?k is magukért beszélnek. Lapunk folyamatosan „kormányh?”. Az
Orbán-kormány „nemzeti konzervatív”, ami a való német nyelv? világ olvasatában elmarasztaló olvasatú. E jelz?k
egyfajta elmaradhatatlan „epitheton ornansként” jelennek meg, egy oldalon akár többször is, a sulykolás
szándékát sejtetve.

Ugyanakkor a köztudottan egy MSZP által létrehozott alapítvány résztulajdonában lév? Népszabadság, vagy a
2002-2010 között vezércikkeiben kivétel nélkül minden nap csak az ellenzéket támadó Népszava – a valódi
értelemben is pártbrosúra szerepét vállaló neoliberális lap – egyszer nem szerepel a pártfügg? jelz?vel.

Most pedig egy bizonyíték arra, hogy a címben szerepl? „osztrák közszolgálati hamiskártyások” kitétel nem légb?l
kapott.

A tisztességtelen újságírásnak vannak fokozatai. De minden bizonnyal nehezen támadható az az állításunk, hogy
az etikai lejt? vége felé járunk, amikor egy újságíró célpontja szövegét idéz?jelbe téve meghamisítja. Azért, hogy a
saját szája íze szerint adja vissza azt, amit nem talál kedvére valóan riasztónak az elrettentésként idézett
szövegben. Hazai pályán ez a balliberális oldalon nem ritka. Ezt tették a nemzetközileg is terjesztett kétnyelv?
kötetetek, amelyek évente jelentek meg a magyarországi antiszemitizmusról, Vince Mátyás volt MTI-s
vezérigazgató, Ger? András, a Habsburg Intézet igazgatója és Varga László levéltáros szerkesztésében, a B’nai
Brith Els? Budapesti Páholyának („Lodge”) budapesti kiadásában. Azért, hogy Nancy Brinker Goodman amerikai
nagykövett?l kezdve a nemzetközi sajtónak is bizonyítsák a magyar jobboldal antiszemitizmusát.

Márpedig Gelegs-ék is ezt a taktikát használták. Viviane Reding uniós igazságügyi biztos és az Orbán-kormány
közötti harcra térve így írnak:
Reding asszony ezzel /Magyarország szavazati joga elvételének javaslatával/ a magyarországi Orbán rajongók
?sellenségévé válik. Szinte naponta gyalázzák a rettenhetetlen EU-igazságügyi biztos asszonyt a kormányh?
lapok. A rágalmazások eddigi csúcspontja az volt, hogy a jobboldali nemzeti „Magyar Nemzet” napilap azt állította
róla, hogy „egy titkos angliai ülésen” kijelentette, minden alkalmat megragad, hogy Orbán Viktort a nyilvánosság
el?tt diszkreditálja 2014 áprilisi újjáválasztása megakadályozása érdekében. Az újság „titkos forrásokra”
hivatkozik.

Csakhogy Gelegs-ék hazudnak. Lapunk nem „titkos forrásokra”, hanem egy „magát megnevezni nem kívánó”
forrásra, az Európai Bizottság egy olasz alkalmazottjára hivatkozott. Aki – mily csoda – állását nem akarta önként
feladni azután, miután elmondta nekünk, amit megtudott arról, hogy mit mondott Viviane Reding a zárt ajtók mögött
tartott Bilderberg-konferencián. Amelynek nevét a szerz?páros elfelejti megemlíteni, talán azért, mert az osztrák
olvasók pontosan tudják, hogy az e konferencián elhangzottak valóban „titkosak”. Az már csak apróság, hogy
Reding nem azt mondta, amit Gelegs a fentiekben állít, hanem azt, hogy kifejezetten az idei magyar választások
legitimitását fogja szövetségeseivel aláásni.

A „magát megnevezni nem kívánó forrásra” egyébként újságírók rutinszer?en hivatkoznak. Mint Gelegs-ék.
Például akkor, amikor azt az információjukat osztják meg hiszékeny olvasóikkal, hogy nálunk „A gazdasági
növekedés 2013-ban – ha jól alakul a helyzet – plusz/mínusz nulla lesz.”

Miután bebizonyítottuk, hogy a két osztrák közszolgálati szerz? hamisító, könyvük tartalmának további
ismertetését?l eltekinthetünk.

De hogy valami jót is írjunk róluk: a két ember igazi osztrák nacionalista. Védik a zsebszerz?déssel illegálisan
magyar földhöz jutott osztrák parasztokat. „Igaza van, vagy nincs igaza, a hazám” alapon.

Ebben tanulhatnának t?lük a hazai balliberális újságírók, akik e vitás kérdésben is a mások, az osztrákok érdekeket
védik.

Lovas István

4. oldal (összes: 5)



Osztrák közszolgálati hamiskártyások könyve Orbánföldr?l
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

(Magyar Nemzet hétvégi Magazin, 2014-01-25)

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát,
a következ? címen: https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

     
    
   

          

   
  

Ajánló

   

5. oldal (összes: 5)

https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu
http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-4HLK7kl3HuyiJyJbsBTc1yfqnJctVH2SdRyhqd8AV_E
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-0TAs4T4gAEFyXQgb00l2jWfcIeHt90IORQk05SRNDxU
	form_id: fivestar_custom_widget


