
Tömegbe lövet?k klubja
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

         

 

    Tömegbe lövet?k klubja  

  2018 február 14.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

5

Átlag: 5 (1 szavazat)

Mérték   

1. oldal (összes: 5)



Tömegbe lövet?k klubja
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

    Ezeknek a cikkeknek már a fele se tréfa.

Az elmúlt id?szakban (elmútnyócév) tulajdonképpen alig jelent meg pozitív hír a nemzetközi sajtóban
Magyarországról. Ami véletlenül mégis megjelent, az messzir?l és gondosan elkerülte a kormánypárt
bárminem? jó színben való feltüntetését. És itt csöppenünk bele az úgynevezett Elios-ügybe, amir?l
immár a New York Times is írt.Ezeknek a cikkeknek már a fele se tréfa.

A pontosság kedvéért: jelent meg olyan publicisztika, ami minimálisan, de pozitívan értékelt, de ott is f?ként valami
fenyeget?, autoriter rezsimet jelenítettek meg a háttérben, csak valamilyen legitimáló tényez? mentette a helyzetet.

S, ha jól megnézzük, az úgynevezett Elios-ügy lett az egész történet állatorvosi lova. Igazi hosszú hírnek álcázott
publi jelent meg ugyanis rólunk a New York Times hasábjain, ahol természetesen az autoriter állam a zseniálisan
gonosz Vorbán vezetésével nyolc év alatt kiterjesztette karmait a szabadságvágyó magyarokra. Kicsit korábban a
NYT egy másik cikkének másik remek videójában (2.24.perct?l) Maduro és Erdogan elnökkel kerültünk egy szintre,
mint antidemokratikus, illiberális autoriter ország.

A gyengébbek kedvéért, el?bbi (a Maduro konkrétan) a világ legnagyobb k?olajvagyonán ül? venezuelai diktátor,
aki így is cs?dbe vitte az országot (hiperinfláció van), feloszlatta a parlamentet, 120 embert fizikailag eltüntetett,
szóval több mint huncut figura. Erdogan pedig 20 ezer feletti létszámot rúgatott ki, többszázakat elítéltetett,
249-embernek nyoma veszett, továbbá épp löveti a kurdokat. Aztán tegnapel?tt a Guardian írta le rólunk ugyanezt.
Nem jártunk jobban még decemberben a Financial Timessal sem.

Szóval végre valóban illusztris klubba kerültünk!

A nemzetközi sajtóban tehát a tömegbe lövet?k, ország-összeomlasztók és
ellenzék-eltüntet?k közé sorolnak minket.

Ha a szívünkre akarjuk tenni a kezünket, ezekben a hírnek álcázott publicisztikákban semmi meglep? nincs. A
magyar ballib sajtó már csak így szeretne bennünket láttatni. Olvashatjuk eleget az indexen, az átlátszó.hu-n, vagy
a 444.hu-n, immáron az mno-hírtévén, (és nem fogom sorolni, álmunkból felkeltve bedobunk még legalább néhány
nevet).

A „mértékadó” index pártatlan húzásairól talán annyit érdemes megjegyezni, hogy épp a napokban egy
szerencsétlen kecskeméti baleset felel?sségének kérdésében sikerült eljutni egyenesen a miniszterelnökig.
(Logikus, nemde?)

Itt persze nem nehéz megtalálni a tulajdonos és a szerkeszt?ség
érdekösszhangját, ahogy a többiben is.

De vissza a nemzetközi vizekre! Szegény Gulyás Gerg?, már mint frakcióvezet? nyilatkozott úgy, hogy „A német
sajtó 70-80 százaléka egyértelm?en baloldali vagy zöld szimpatizáns. ?szinte és leplezetlen gy?lölettel tekintenek
mindazon értékekre, amelyet a magyar kormány képvisel …”. Nincs igaza. Ugyanis a német jobboldali sajtótól se
várhatunk sokkal jobbat. A konzervatív Die Weltben, a legjobb amit láttunk, az a „citromba harapott fanyalgás” –
kitüntet? kategóriája.

Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a csudába tudják ezeket a dolgokat külföldön, a „mértékadó” sajtóban mindig
ugyanebb?l a szempontból leírni, és miért nem írnak más néz?pontokból is cikkeket? Vajon hogyan történhet meg
az, hogy egy valóban okleveles diktátorral kerültünk egy szintre?

Mit?l járunk úgy, hogy immáron a demokrácia
fellegvárának, Fehéroroszországnak is jobb a nemzetközi sajtója?

Talán nem árulunk el titkot azzal, hogy nem szeretnek minket. Ám azért, amit ?k m?velnek, az már az inkorrektség
egy olyan fokozata, amelyet vizsgálni kell.

2. oldal (összes: 5)

https://www.nytimes.com/2018/02/10/world/europe/hungary-orban-democracy-far-right.html?rref=collection%2Ftimestopic%2FOrban%2C%20Viktor&action=click&contentCollection=timestopics&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=1&pgtype=collection
https://www.nytimes.com/2018/02/10/world/europe/hungary-orban-democracy-far-right.html?rref=collection%2Ftimestopic%2FOrban%2C%20Viktor&action=click&contentCollection=timestopics&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=1&pgtype=collection
https://www.nytimes.com/video/world/100000005333526/problem-with-democracy.html
http://www.newsweek.com/nicolas-maduro-venezuela-protests-civil-unrest-riot-647106
https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jul/15/turkey-coup-democracy-recep-tayyip-erdogan-kemal-kilicdaroglu
https://www.ft.com/content/ecf6fb4e-d900-11e7-a039-c64b1c09b482
http://www.atv.hu/belfold/20171231-gulyas-interju
https://news.google.com/news/search/section/q/belarus/belarus?hl=en&gl=US&ned=us
https://news.google.com/news/explore/section/q/Alexander%20Lukashenko/Alexander%20Lukashenko?ned=us&hl=en&gl=US


Tömegbe lövet?k klubja
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

S a helyzet az, hogy a saját bénaságunkat is. Hiszen a Fox Newson, vagy más orgánumokban – akár a Breitbarton
is – nyugodtan megjelenhetne rólunk olyan cikk, amelynek örülhetnénk. F?leg azok után, hogy épp tegnap volt a
Guardian Spotlight rovatában Finnországról egy olyan hír, amelyben hozsannáztak, a mai nap pedig a kivételesen
demokratikus Dubai-ról szól a mézesmázosan ömleng? hír.

De ezek a cikkek rólunk kitartóan hiányoznak, elvtársak.

Így, ha lángoktól ölelt kis hazánkról jót szeretnénk látni a nemzetközi sajtóban, akkor a kormányszóviv? olvasói
levelet ír egy cikkhez. Utólag. (Azok után, hogy egyébként senki nem vállalta a megszólalást.) Ezen vélhet?en a
nemzetközi lap szerkeszt?ségében jól szórakoznak, s ha akad egy kedvesebb napos skribler, akár azt is
elérhetjük, hogy a hír megjelenése után egy nappal az alrovat utáni alrovatba bekerülünk.

Szóval az a stratégia, hogy nem szólalunk meg koordináltan egy nemzetközi lapnak, nos nem sokat segít.

Sajnos a rossz hír az, hogy az se, ha igen.

Betesznek a hírbe egy kormányzati megszólalót, jó esetben még egyet – esetleg félmondatban. Aztán jön a Konrád
György, a Magyar Bálint, meg a másik konrádgyörgy, a másik magyarbálinttal, mint örökzöld, ám mégis friss
fuvallatként megszólaló nyilatkozó. Rendszerint az el?bbi a „konzervatív gondolkodó” (javára írandó, hogy a
közelmúltban egyszer – tán üdít? kivételként – véletlenül majdnem mondott jót is).

Kis szerencsével találkozhatunk a szokásosnak mondható nemzetközi cikkekben csikófogait elhullajtott szocialista
politikussal, szocialisták által jelölt, de már távozott alkotmánybíróval, volt SZDSZ-es „függetlenpártatlan
gazdaságpolitikussal” ésatöbbi ésatöbbi.

Az igazi dinoszauruszok sose halnak ki!

Szóval fejben már meg is írhatnánk a következ? cikket, s?t, tulajdonképpen nem is jelent intellektuális kihívást. Ha
ilyeneket kellene olvasnunk naponta, bizony hamar ráunnánk a sajtóra. Jegyezzük meg, a mostani NYT írás egy
kicsit igényesebb volt a többinél. Hozzáteszem: összesen négyen írták.

S nem is lesz ez másképp?

Diktatórikus, tömegbe lövet? és ország-összeomlasztó NER-ünk egyik ballib sajtó által legfájóbban emlegetett
dúlása a Népszabadság eladása, majd bezárása volt. Azé a lapé, amely a független, mértékadó, szeri?z (nem
folytatom) jelz?ket kapta mindenhol. Tette ezt úgy, hogy kicsit több mint fél évvel eladása, majd bezárása el?tt még
a szocialista párt alapítványának (rész)tulajdona volt. A többit most nem is sorolom, csak jelezném, az úgynevezett
„jobboldali médiatúlsúly” amelyt?l minden héten rettegnek, olyannyira nem igaz, hogy valószín?leg az egyetlen
Index közülük körülbelül a három jobboldali új portál olvasottságánál er?sebb. A rosszabb napjain.

Ennek persze sok oka van, többszáz oldalt lehetne elemezni, miért, hogyan alakult így, ugyanakkor egyvalamit ne
felejtsünk el: komolyabban vehet? „jobboldali internetes sajtó” mint olyan, három-négy éve van körülbelül,
ellentétben a ballal, amely jogel?dein keresztül már 97 óta. A balos nyomtatott sajtót nem is hozom fel, ott ugye a
Szabad Népig vezethetjük vissza a hagyományokat, az meg elég hosszú id?. (Hozzáteszem Uj Péter, indexalapító-
jelenleg 444f?korifeus speciel az el?bb említett Szabad Nép jogutódánál volt kiemelt szerz?.)

Most nem kezdek bele a „hálózatba”, a sajtóba épített háromperakárhányasok sztorijaiba, ami csak színesíti,
mélyebbé teszi a dolgot, hosszú lenne.

Ugyanakkor rossz hírt kell közölnöm: ez így is fog maradni elvtársak, bármennyire is zseniális központi
kommunikátorok esetén is, ha (vastag ha következik) nem kezdünk el gondolkodni.

3. oldal (összes: 5)

https://www.theguardian.com/world/2018/feb/12/safe-happy-and-free-does-finland-have-all-the-answers
https://www.theguardian.com/cities/2018/feb/13/not-end-the-world-return-dubai-ultimate-folly


Tömegbe lövet?k klubja
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

A gondolkodást azzal kell kezdeni, hogy kik is írják ezeket a cikkeket?

S a válasz a mostani New York Times cikkben rögtön meg is mutatkozik: egyik?jük a Budapest Beacon újságírója,
másikuk az átlátszónak dolgozik, harmadikójuk kicsit érdekesebb eset, de természetesen, írásai alapján legalábbis
velük van.

S ?k bizony számos ösztöndíjon, támogatáson keresztül mindig is azon az oldalon fognak maradni. Ha tetszik, ha
nem. Most jöhetne itt a szokásos a fidesz sorosozik kezdet? kommunikációs panel, de az igazság az, hogy bizony
? tényleg finanszírozza a sajtóellenzéket – lásd a 444.hu tulajdoni arányait. Ám finanszírozzák mások is boldogan a
balos ellenzéki újságírókat számos ösztöndíjon, alapítványon keresztül.

Felteszem a kérdést: ha pártunk és kormányunk mintegy három éve jött rá arra, hogy meg kell venni és ki kell
alakítani egy „jobboldali médiát”, mennyi id?be telik neki, míg rájön, hogy célszer? lenne saját magának is kijuttatni
tehetséges fiatalokat ösztöndíjakon, alapítványokon keresztül a nemzetközi sajtóba?

Vajon mikor jön létre legalább egy olyan alapítvány, mint a Fulbright, magyaroknak, magyaroktól, amin keresztül
finanszírozni lehet olyanokat is, akik esetleg nem úgy gondolják, hogy Magyarország alkotmányos berendezkedése
egyenl?síthet? egy konkrétan lövet? diktátorral? S lesz olyan is, hogy látjuk ?ket ösztöndíjjal támogatva valamely
külföldi egyetemen tanulni? Mondjuk esetleg nem „Erasmusnak” hívott ösztöndíjalap – támogató intézmény lesz,
hanem esetleg „Pázmány Péter”, vagy Széchenyi. (Lieber Stefferl, ha jól emlékszem, sokat császkált külföldön,
miel?tt felvette volna a „legnagyobb magyar” cím? eposzi jelz?t.)

Mikor fog finanszírozni egy magyarországi, magyar alapítvány olyan oknyomozó cikkeket író újságírókat, amelyek
esetleg arról is szólhatnának, hogy valami tényleg megépült? Merthogy a Transparency International ellentétes
célú programjait az Európai Bizottság, a Norvég Alap, vagy a svéd állam, továbbá a franciák államilag támogatják.
?k világszerte (vagy legalábbis Európa szerte) teszik ezt.

Nekünk azonban elég lenne csak magunkkal foglalkozni.

Szóval mikor lesz bel?lünk „posztkommunista autokráciából”, diktatúrából, urambátyám tolvajvilágból esetleg
feltörekv?, demokratikus ország? Lesz-e olyan vezet? nyugati sajtóorgánum, amelyik nem a nacionalizmus
oldaláról fogja fel a magyar kisebbségekért aggódó magyar kormány nyilatkozatait?

Mikor leszünk tolvajok helyett épít?k?  Mert ez a kérdés, elvtársak, valahol mindig a fejekben d?l el. Azokat pedig
az újságon keresztül lehet átgondolásra késztetni.

S itt jön a költségek, cím? remek felvetés. Ahogy Mr. Teufel megkérdezte volt a Macskafogóban: „mennyibe
kerül?”. Nos, sokba. Szerintem legalább két-három kilométer autópályába.

www.tutiblog.com 

  
Tisztelt olvasók!
Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin Twitter oldalát a következ? címen:
https://twitter.com/syracuse73. illetve a Facebook oldalát pedig az alábbi címen:
https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

  
     
    
   

4. oldal (összes: 5)

https://hu.budapestbeacon.com/author/b-novak/
https://atlatszo.hu/2017/10/09/komuves-anita-vagyok-ujsagiro-nepszabadsag-hajotorott/
http://www.maszol.ro/index.php/hatter/76753-aki-kozelebb-hozta-a-romaniai-esemenyeket-a-new-york-times-olvasoihoz
https://transparency.hu/adatok-a-korrupciorol/nemzeti-integritas-tanulmany/
http://www.fulbright.hu/humphrey-osztondij/
https://transparency.hu/tarsadalmi-programok/oknyomozas/
http://www.tutiblog.com
https://twitter.com/syracuse73?fbclid=IwAR1gOFheZQtvHBC8StEh8ucDjKmbwW5Vhs5GIsLl4ybji6-Il82JvKDaRdA
https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu


Tömegbe lövet?k klubja
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

          

   
  

Ajánló

   

  

5. oldal (összes: 5)

http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-7bHawPyrQ-Y5nlu3km9ApWIqU2GIQXdfEQH0HO7pROE
	form_id: textsize_form
	form_build_id: form-2klA0pSTkt1Iijj86xV6PlcK0VX-c2silvoyGUIM8L4
	form_id: fivestar_custom_widget


