
Tények
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

         

 

    Tények  

  2011 július 14.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

Még nincs értékelve

Mérték   

    
Nem akartam a közmédiáról írni, hiszen 1994-t?l három évig én is munkanélkülinek tudhattam magam, s nem
szerettem volna érzékeltetni, hogy mit jelent az elbocsátás egzisztenciálisan az újságírónak és családjának.

Hogy mégis így teszek, annak oka az, hogy olyan hazugságáradat indult a balliberális sajtóban, amit nem szabad

1. oldal (összes: 3)



Tények
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

szó nélkül hagyni. A Népszavában közvérengzésr?l ír Bolgár György, kifejti, hogy az elbocsátások csak
diktatúrában lehetségesek. Szeretném azonban felhívni a figyelmét: el?ször fordul el? kormányváltásnál, hogy a
közszolgálati médiumokat irányító er?k szinte hiánytalanul a helyükön hagyták az el?z? nyolc évben szerepl?,
közismerten a baloldalhoz húzó médiaszemélyiségeket. E tény önmagában is megkérd?jelezi a politikai tisztogatás
jelz?t.

A csúsztatások azonban itt nem érnek véget. A Klubrádióban a tisztelt kolléga egy hallgatóval arról vizionált a
napokban, hogy ez az ország az ötvenes éveket idézi, amikor fekete autók éjszakai cseng?frászban tartották az
embereket, és ez ma is bekövetkezhet. A csúcsot Révész Sándor hozza a Népszabadságban, a Gy?ztek a nácik
cím? írásával. Szerinte azzal, hogy fennmaradási engedélyt kapott a XII. kerületben a turulszobor – mellesleg a
második világháború civil áldozatainak emelték –, szabaddá vált az út a széls?jobboldali terroristacsoportok el?tt.
Sajnálatos, hogy ekkora bl?dséget és hazugságot a lap megjelenésre méltónak talált. Nos, a pánikkeltés helyett
íme néhány adat a rendszerváltás utáni közszolgálati rádió és televízió kirúgásainak történeteib?l.

Az Antall-kormány lényegében egyetlen pártállami, a pártállamhoz szorosan köt?d? újságírót sem távolított el a két
közmédiumból. A rádióban és a televízióban is újra kicsomagolhatták a b?röndöket, dolgozhattak tovább. Erre
illene emlékeznie Bolgár Györgynek és sokan másoknak is. Ezért „hálából” ezerrel tüzeltek a rádió és televízió
egyes politikai m?soraiból a reggeli és esti m?sorokban otthagyott balliberális m?sorvezet?k, szerkeszt?k, hergelték
a népet, majd igazságot osztottak 1990-ben a taxissztrájkot kirobbantóknak a demokratikusan megválasztott
kormányzat ellen.

Az MSZMP-t?l örökölt és gyanús pénzforrásokból gazdagodó új médiaelit gyakorlatilag 1994 márciusáig szabadon
áskálódhatott, garázdálkodhatott a rendszerváltoztató pártok ellen a közmédiumokban és a magán rádiós-
televíziós csatornákon is. Nekik mindkett?höz volt szabad bejárásuk, mindenhonnan pénzelték ?ket. Egyszerre
voltak közszolgálati és a magánmédiumok munkásai. Betelt a pohár? – nem tudom, de csaknem 130 rádióst
bocsátottak el ekkor. Felhívtam Csúcs Lászlót, a Magyar Rádió megbízott elnökét, hogy csak azokat fenyítse meg,
akik a közszolgálatiság ellen vétettek. Hiszen mi köze a politikához a Stúdió 11-nek és számos rendes rádiós
kollégának? – kérdeztem. Nem hallgatott rám. A miniszterelnököt, Boross Pétert is közbenjárásra kértem, de már
kés? volt. Meg is lett az eredménye, a jobboldal elvesztette a választásokat.

Hogy ebben mennyi volt a tapasztalatlanság vagy a szándékosság, nem tudom. S meg is jött a méltó válasz: valódi
médiavérengzés. A bolsevik-liberális hatalom, Horn és Kuncze vezetésével, azonnal felszámolt mindent, ami
köt?dést jelentett valamilyen formában a polgári kormányzáshoz.

Az MSZP–SZDSZ a négy másik parlamenti párt megkérdezése nélkül felmondta a gondosan el?készített, 1996-ra
Magyarországra tervezett expót, amely egybeesett volna a honfoglalás 1100. évfordulójával. A másik fontos lépés
a Magyar Rádió és a Magyar Televízió bekebelezése volt. Parlamenti hozzájárulás nélkül kinevezték a hozzájuk h?
elnököket, alelnököket, és politikai tisztogatásba kezdtek. Els?ként engem rúgtak ki mint az MTV Híradó és A Hét
megbízott f?szerkeszt?jét, aztán a munkatársaimat függesztették fel a munkavégzés alól, és helyezték
rendelkezési állományba. A televízió szinte összes vezet?jét kirúgták, felfüggesztették vagy id? el?tt nyugdíjazták.
Így került lapátra többek között Murányi László, Sugár András, Várkonyi Balázs, Liebmann Katalin, Csendes
Csaba, Mátyássy Andrea, Hajdufy Miklós rendez?, Szalay Károly, a szórakoztató osztály vezet?je, Kelemen Endre,
a családi m?sorok vezet?je – több mint százan. Chrudinák Alajost is megfosztották m?soraitól, Jordániába küldték.
Ez mi volt, ha nem vérengzés? Balsai István, a leköszönt kormány igazságügy-minisztere ekkor a tévében
történteket mészárlásnak nevezte, a fideszes Deutsch Tamás az Új Magyarországnak nyilatkozott, és
elképeszt?nek, példa nélkülinek mondta a miniszterelnök eljárását. Fekete György volt helyettes kulturális
államtitkár csak ennyit közölt: „A kemény, diktatórikus, baloldali kormány egy nap alatt bevezette a cenzúrát
Magyarországon.” Aztán 2002-ben az MSZP–SZDSZ ismételte önmagát. A közszolgálati rádióból és televízióból
kirúgott minden olyan újságírót, akire a jobboldaliság árnyéka vetült.

Ma is vallom, hogy nem jó jel, ha szakemberekt?l er?szakkal válik meg a közmédia, f?ként, ha az elbocsátó
üzenetet megfogalmazó nem tudja annak okát alaposan indokolni. A politikai tisztogatásnak még a látszatát is el
kell kerülni. Ez eddig a balliberális kormányzatoknak nemigen sikerült.
Stefka István, magyarhirlap.hu

     
    
   

2. oldal (összes: 3)



Tények
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

          

   
  

Ajánló

   

  

3. oldal (összes: 3)

http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-qaV0wh2r3aHti10UpjdX57Bxir_I0BTx83muwaxYIU8
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-kIPGN7JmTA3ko8Hz_Imrk9BS9AsVpbNEZR2zpoQSjd4
	form_id: fivestar_custom_widget


