
Liberális siránkozás a sajtóról
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

         

 

    Liberális siránkozás a sajtóról  

  2020 december 15.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

5

Átlag: 5 (1 szavazat)

Mérték   

1. oldal (összes: 4)



Liberális siránkozás a sajtóról
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

    Furcsa érv a sajtószabadság sárba tiprása.

Az ember mindig aggódva figyeli a szakma császárait, a függetlenobjektív újságírókat, és miközben látja, olvassa
?ket, szívébe félelem és rettegés költözik és megpróbál id?ben felkészülni a veszteségre, igyekszik lélekben
meger?södni, hogy kés?bb el tudja viselni, amikor a széls?ségesen objektív sajtómunkás, elhagyván aktuális
munkahelyét, elszeg?dik ellenzéki polgármesternek, f?polgármester-jelöltnek, kulturális vagy f?polgármesteri
tanácsadónak.

Nagy hirtelen a Klubrádió volt m?sorvezet?je, Pikó András, a volt ATV-s és Hír TV-s egykori függetlenobjektív
Kálmán Olga és a Mérce.hu exf?szerkeszt?je, Jámbor András ugrik be, de például Gréczy Zsolt is a baloldali
sajtóban dolgozott, persze szigorúan a szakma szabályai szerint, teljesen politika- és értéksemlegesen, miel?tt a
DK-ba igazolt volna.

De Magvasi Adrián is úgy szolgálta a szabad és független sajtót a jobbikos pénzb?l m?köd? Alfahíren, hogy
közben arra is maradt energiája, hogy többször is elinduljon a választásokon. Nyilván a Jobbik jelöltjeként. 2016-tól
pedig a Jobbik választókerületi elnöke volt. Balogh Gábor, aki szintén az Alfahír újságírója volt, nemrég pedig
Újpesten kezdett politikusi karrierbe, persze csak azután, hogy jó alaposan kipropagandistázta magát az átállított, a
Jobbik lakájtévéjeként sugározó Hír TV-ben.

Béres Ferenc Attila is hasonló pályát járt be, ? a Zsúrpubi f?szerkeszt?jeként hergelt a kormánypárti újságírók
ellen, miközben tiszta er?b?l terítette Vona Gáborék propagandáját és a párt lejárató anyagait, hogy aztán
kommunikációs igazgató váljék bel?le. No nem egy cégnél, hanem a Jobbiknál. A haladó sajtó szemérmesen
hallgatni szokott róla, de attól még tény, hogy Z. Kárpát Dániel egy 2018 szeptemberében nyilvánosságra került
hangfelvételen arról beszélt, hogy az összes támadó-lejárató anyaguk a Zsúrpubin jelenik meg, ezért új fórumra
lenne szükségük.

De a Demokratikus Koalíció er?sen foghíjas impresszumú házi lapjáról, a Nyugati Fényr?l is az a hír járja, hogy a
Gyurcsány-párt politikusai állnak a mocskolódó, alpári stílusban megírt cikkek tömkelege mögött. Na és ott a
Hírklikk, ahol most Németh Péter elvtárs, a Népszava egykori f?szerkeszt?je propagálja az MSZP üzeneteit. No
ezért aggódom az Index egykori, a Telex jelenlegi újságírójáért, Fábián Tamásért, mert kiváló képesség? és
hatalmas munkabírású ellenzéki propagandista, így fél?, hogy egyszer csak Karácsony Gergely le fog csapni rá,
esetleg Donáth Anna meghívja a stábjába. Vagy az ellenzék elindítja a valamelyik budapesti kerületben. De addig
is, amíg Tamás velünk van, használjuk ki minden pillanatát annak, amikor alkot, amikor a független sajtóért
aggódik.

Nézzük legutóbbi propaga…, pardon, produktumát!

Fábián úr a minap egy videóval jelentkezett, amelyben számos példával igyekezett alátámasztani, megtámogatni
azt az ellenzéki narratívát, hogy Magyarországon nincs sajtószabadság. Mely kijelentés amúgy nem friss
innováció, 2010 óta hallgatjuk. Emlékszünk még az üres népszabadságos címlapokkal tüntet? politikusokra? De az
is elhangzik a szájából, hogy fogynak – sajnos nem, nem fogynak, inkább szaporodnak – az ellenzéki politikusokat
és az összefogást támogató, a Karácsony Gergelynek és Pikó Andrásnak kampányoló újságok, és hogy túl sok,
illetve egyre több jobboldali médium létezik. Vagy valami ilyesmi. Tamást ugyanis valami bántja, de nem pontosan
értjük, hogy mit is akar igazából, talán egy jó kis demokratizálást, külföldi beavatkozást, katonai intervenciót,
jobboldali szerkeszt?ségek bezáratását.

A Telex újságírója messzir?l indít, Orbán Viktorral kezd, aki állítólag médiaháborút indított. Aztán rátér Boros Bánk
Leventére, akinek az egyik f? b?ne az, hogy szereti a focit (szörny?), a másik, hogy megvásárolt egy hírportált.
Döbbenet.

Aztán jön az Index és Dull Szabolcs kirúgása. Persze értjük, hogy fáj, hogy mégiscsak „van másik”, és az új,
amúgy szintén balliberális lapot is ugyanannyian olvassák, mint az el?z?t, de azért az elég furcsa érv a
sajtószabadság sárba tiprása mellett, hogy egy ellenzéki lapból kett? lett. Fábián helyében ennek mi inkább
örülnénk.

Megérkezik a 168 Óra is, ahol egészen példátlan módon (ja, nem) kirúgtak egy f?szerkeszt?t, ugyanis teljesen
indokolatlanul és az újságírói etikát figyelmen kívül hagyva a miniszterelnök gyerekeivel illusztrált egy cikket. A
hetilap amúgy köszöni szépen, remekül van, még most is baloldali. Naná! Tamás nem lankad, megidézi druszáját,
Menczer Tamás államtitkárt, aki az ATV stúdiójában fejtette ki, hogy regisztrálni kellene a külföldön kiokosított

2. oldal (összes: 4)



Liberális siránkozás a sajtóról
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

balliberális újságírókat.

Fábián hamiskás mosollyal üzen: nincs is azzal semmi baj, ha külföldön, Soros pénzén képezik ki Kari Gerit, az
összellenzéket meg a nyílt társadalmat támogató propagandistákat. Hála istennek, a magyar emberek többsége
egészen máshogy gondolja.

Majd jön Arató András, a Klubrádió többségi tulajdonosa, aki arról beszél, hogy a kormány épp megszünteti az
utolsó, hatalommal kritikus médiumot. Ez valami magyar csoda lehet, hogy mindig van egy utolsó, meg egy utolsó
utáni, meg utolsó utáni utáni, meg egy utolsó utáni utáni utáni hatalommal kritikus médium.

A 24.hu és a HVG tulajdonosai is el?kerülnek, amib?l az derül ki, hogy Tamást, úgy t?nik, inkább a még több
cenzúra dobná fel, tehát igazából nem is a sajtószabadságért aggódik, ugyanis a jelek szerint nagyon rosszul
viseli, ha a hozzá közel álló elvtársak viselt és gyanús dolgait-ügyeit is megírja a jobboldali sajtó, például a BKV
buszmutyiját, ugye, Fábián?

És ha már jobboldali-konzervatív sajtó: ?k következnek. Tamás szerint a Megafon jobboldali internetes hadsereget
szervez (hát persze, hogy azt), a Pesti TV pedig megalakult. Van egy kis mészárosl?rincezés is – az sose
maradhat ki –, úgy látszik, Fábián torz világában csak cseh milliárdosok adhatnak pénzt médiára (ismert, hogy
Zden?k Bakala cseh milliárdos kétszázezer eurót adományozott a Telexnek), magyarok nem. A köztévé is sorra
kerül, amir?l döbbenetes dolgok derülnek ki: kormánypárti. Az MSZP–SZDSZ-kormányok alatt viszont olyan
harcosan ellenzéki volt, hogy csak na, a Nap-keltében is mindig megvadult hiénafalkaként rontottak rá a kormány
politikusaira.

Elnézést, most kaptuk a hírt, hogy az ellenzékiekre. Hibánkért elnézést kérünk. Biztosan Fábián kolléga is így fog
tenni.

Amíg ez megtörténik, haladjunk tovább.

Tamás elérkezik a lényeghez. Az ? megfejtése szerint Orbán azért kezdett médiaháborúba, mert a balliberális sajtó
nyerte meg az önkormányzati választást az ellenzéknek. Ebben mondjuk legalább van valami igazság. Azt a
heteken át tartó borkaizást-kokainozást, amit például az Index csinált az önkormányzati választás kampányában,
valóban nehéz elfelejteni. És utána sem nyugodtak meg, a helyzet az, hogy aki megnézte, hogy miként vallott
naponta szerelmet a függetlenobjektív sajtó, élen a régi Indexszel az ellenzék f?polgármesterének, Karácsony
Gergelynek, az azt is megérti, mit is akart üzenni valójában a költ?.

A hatalmi pozícióban lev? városvezet?t nyilvánvalóan nem ellen?rzi, sokkal inkább sztárolja a HVG, a 24.hu, a 444,
a Nyugati Fény, a Hírklikk, a Klubrádió, az ATV és a Telex. (Zárójelben azt is gyorsan jegyezzük meg, hogy Pikó
józsefvárosi helyi lapja milyen leplezetlen propagandát nyomat. Közpénzb?l. Persze azzal nincs baj. Az jó
propaganda. Azt Tamás szereti.)

Végül Fábián Tamás levonja a végs? konzekvenciát: Orbán ugyan egy éve még azt állította, hogy majdnem
kiegyenlítettek a sajtóviszonyok, de újra elkezdte nyírni a kormánytól független sajtót. Mondjuk ezek szerint Tamás
mégiscsak elfogadja, hogy eddig nem voltak azok, csak épp nem volt kedve beszélni róla. Talán tetszett is neki a
kilencvenes évek kegyelmi id?szaka, amikor az egyetlenegy Új Magyarország képviselte a jobboldalt.

Apáti Bence - www.magyarnemzet.hu 

  
Tisztelt olvasók!
Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin Twitter oldalát a következ? címen:
https://twitter.com/syracuse73. illetve a Facebook oldalát pedig az alábbi címen:
https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu

  

3. oldal (összes: 4)

http://www.magyarnemzet.hu
https://twitter.com/syracuse73?fbclid=IwAR1gOFheZQtvHBC8StEh8ucDjKmbwW5Vhs5GIsLl4ybji6-Il82JvKDaRdA
https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu


Liberális siránkozás a sajtóról
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

     
    
   

          

   
  

Ajánló

   

  

4. oldal (összes: 4)

http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-RmaZOVqLthw1rIgCE9x3WlWnRWnnrp0GTO-kR4SA904
	form_id: textsize_form
	form_build_id: form-Outou1WOlRjj-EhWNObK6bmJ81X5_-3JatB93nJ4w_E
	form_id: fivestar_custom_widget


