
A csúsztatás m?vészei
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

         

 

    A csúsztatás m?vészei  

  2015 március 24.  Flag           

Szöveg méret

  
Mentés     

  
  
  

0 

Még nincs értékelve

Mérték   

    
Amikor elkezd?dött ez a lassan operettszínházzá fajuló, egyoldalú médiaháború, akkor megfogadtam, hogy nem
szólalok meg.

1. oldal (összes: 4)



A csúsztatás m?vészei
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

Egyrészt a rendszerváltás els? éveiben – mi újságírók – nagyon sok sebet kaptunk és adtunk, másrészt ez
a jobboldali médiamez?n kialakult csetepaté igencsak felemás, semmilyen korszakhoz nem hasonlítható.
Igazában nehéz kiigazodni, hogy végül is mire megy ki ez a játék.

Hogy mégis meg kell szólalnom az azért van, mert a Válasz.hu megpróbálta összehasonlítani a Gyurcsány Ferenc
akkori miniszterelnök bojkott-felhívását (2009) a Magyar Hírlap ellen a mostani (állítólagos) bojkottal, amely
megtiltja (ismét állítólag) fideszes politikusok szereplését a Hír TV-ben, Lánchíd Rádióban és a Magyar
Nemzetben. Ez a balliberális újságírókra jellemz? csúsztatás, összemosás tipikus esete. Állítják, Gyurcsány Ferenc
volt miniszterelnök sajtószabadságot sért? kijelentése, utasítása hasonlítana arra sajtóértesülésre, miszerint a
kormánypárt elnökségi döntése alapján a Fidesz-KDNP frakció és a kabinet tagjainak ,,nem ajánlott” a Simicska-
birodalomba tartozó sajtóorgánumoknak nyilatkoznia.

 (fotó: nol.hu)

Ezt a sajtóértesülést egyébként a FIDESZ cáfolta.

De miért is különbözik a 2009-es és a 2015-ös eset? Mindenben. Mert semmiben sem hasonló. Érdemes felidézni
a múltat, a tényeket. A védelmi pénzek szedésére, prostituáltak futtatására, zsarolásra és lakásmaffia ügyekre
szakosodott cigányokból álló b?nbanda 2009. február 7-én, szombaton megtámadta egy veszprémi bárban Marian
Cozmát, a veszprémi kézilabdacsapat román idegenlégiósát és játékos társait. Cozmát halálra késelték, egy szerb
és egy horvát kézilabdást életveszélyesen megsebesítettek. Több, hasonló tragikus eset után Bayer Zsolt, a
Magyar Hírlap f?munkatársa, Betelt a pohár! –címmel vezércikket írt a lapba. Ez ütötte ki a balliberálisokban a
biztosítékot, Gyurcsányból ismét el?hozta azt a diktátort, amely 2006. október 23-ai véres rend?ri attack után már
nem volt ismeretlen el?ttünk. Nos, Bayer nem írt mást, mint amit akkor az emberek dönt? többsége gondolt: „Elég
volt! Most betelt a pohár! A velünk él? tisztességes cigányokon a sor legelébb. Most fogják magukat, az összes
cigány értelmiségi, meg cigány szervezet, meg cigány önkormányzat, meg az összes nyomorgó, de becsületes
cigány, és azonnal adjanak ki egy nyilatkozatot, amelyben kijelentik, semmi közük a velük azonos etnikumból
származó gyilkos, rabló, lincsel?, tanárver? állatokhoz.” Sok minden más mellett az újságíró azt is követelte az
MSZP-t?l és az SZDSZ-t?l, hogy kérjenek bocsánatot eddigi kisebbségi politikájukért, mert megélhetési b?nözés
nincs, csak cigányb?nözés. Gyurcsány Ferenc a publicisztikát rasszistának nevezte és utasította az összes
állami intézményt, állami tulajdonú vállalatot, hogy szüntesse meg a lap el?fizetését és fizetett állami hirdetések,

2. oldal (összes: 4)

http://valasz.hu/itthon/bojkott-kemeny-szavakkal-uti-a-kormanyt-a-magyar-hirlap-foszerkeszto-110662


A csúsztatás m?vészei
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

reklámok  nem jelenhetnek meg többet a Magyar Hírlapban. A napilap akkori f?szerkeszt?jeként az egész
szerkeszt?séggel együtt kiálltunk kollégánk, Bayer Zsolt mellett.

Ez a bojkott volt a rendszerváltás óta a legsúlyosabb támadás a sajtószabadság ellen. Egy szocialista
miniszterelnök akart betiltatni, ellehetetleníteni egy magántulajdonban (Széles Gábor) lév? orgánumot. A
kormányzati támadásra megfelel? válaszlépés következett, néhány nappal kés?bb, február 13-án a Kossuth téren
több mint tizenötezer ember követelte a sajtószabadságot. Ott hangzott el a többi között, hogy nemcsak az
alkotmányt, a szabad sajtót veszi semmibe a kormányf?, hanem intézkedései a Rákosi-rendszert és a Kádár-
korszakot idézik. A Gyurcsány-kormány sorozatos fiaskói, törvénytelenségei közül talán ez volt az utolsó csepp a
pohárban. Talán nekünk is köszönhet?, a t?ntetés szervez?inek, hogy március 21-én, az MSZP kongresszusán
lemondott Gyurcsány a miniszterelnöki tisztségér?l.

Remélem, ezekb?l a sorokból kiderül, nem lenne jó, ha összehasonlítanánk az utolsó hónapjaiban verg?d? (2009
tavasza) szocialista kormányzatot a jelenlegi polgári kormánnyal. Hat évvel ezel?tt politikai döntés született a
Széles Gábor-féle médiacsoport (Magyar Hírlap, Echo TV) ellen. Széles nem üzent, nem nyilatkozgatott
trágárul Gyurcsány Ferencr?l, nem hirdetett háborút ellene.  A bajuk velünk mindössze az volt, hogy abban az
id?ben tárta fel a Magyar Hírlap a szocialista-szabaddemokrata ingatlan panamát a VI-VII. kerületben, akkor került
napvilágra a Hagyó-ügy nokiás doboza és így tovább. A jelenlegi helyzet a sajtó jobboldalán egészen más. A
Simicska-féle médiabirodalom (Magyar Nemzet, Hír TV, Lánchíd Rádió) áthangolása független lépés volt, a
tulajdonos saját döntése, arra akarta kényszeríteni munkatársait, hogy 180 fokos fordulatot hajtsanak végre. A
jelenlegi kormányzat, a jelenlegi jobboldali politikai er? ellenben nem presszionált egy magántulajdonban lév?
médiacsoportot, hogy az bármit változtasson az által követett irányvonalon. Az megint más kérdés, hogy a Magyar
Nemzet, a Hír TV és a Lánchíd Rádió vezet?i lelkiismereti okokból lemondtak és jelenleg is egyre több munkatárs
hagyja ott a szerkeszt?ségeket. Gyurcsány abban az id?ben súlyosan megsértette a sajtó-és
véleményszabadságot, most viszont Simicska Lajos sértette meg a 2010-ben elfogadott Médiaalkotmányt és a
legalapvet?bb médiatulajdonosi etikát, amely kimondja, bárki is birtokolja az adott orgánumokat, annak biztosítania
kell az újságírók szakmai függetlenségét, az újságírói szabadságot.

Ezzel mi messze egyetértünk. A PestiSrácok.hu szerkeszt?sége nem véletlenül nyilvánított szolidaritást a kirúgott
vagy lemondott újságírók mellett.

Persze, a végs? döntést egy médium irányvonaláról – a baloldalon és jobboldalon egyaránt – minden esetben a
tulajdonos hozza. Így történt ez akkor is, amikor Széles Gábor megvásárolta a Magyar Hírlapot. Azok a
szerkeszt?k, újságírók, akik azzal a bizonyos szellemiséggel egyetértenek, azok csatlakoznak a nevezett
orgánumhoz, akik pedig nem, azok elhagyják a hajót. A finomhangolás a mindenkori f?szerkeszt?, a szakember
feladata. De senkit?l nem várhatja el az (új) tulajdonos, hogy ugyanúgy kezelje a lapját, mint a váltás el?tt,
legyen az olvasó vagy politikus. A végs? kritikus, az olvasó vagy néz?, úgyis észreveszi és eldönti, ha valami
nem kedvére való változás történik kedvenc médiumainál. Ezért nem érdemes senkinek magyarázni a
megmagyarázhatatlan.

http://azoreg.hu - Stefka István

Tisztelt olvasók! Legyenek olyan kedvesek és támogassák "lájkukkal" a Flag Polgári Magazin facebook oldalát,
a következ? címen: https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lájk számít, segíti a magazin m?ködését!

Köszönettel és barátsággal!
www.flagmagazin.hu

3. oldal (összes: 4)

http://azoreg.hu
https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu


A csúsztatás m?vészei
Közzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

     
    
   

          

   
  

Ajánló

   

  

4. oldal (összes: 4)

http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-sF9Mgu4GopgTgNvpB8RmeVGStRv2Z0X44pDYR0y5fFw
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-yP7DxYJZ28BF-XP6uuKiOKYxAmbrXUFPMLBa_6LzWTw
	form_id: fivestar_custom_widget


