ELAE . . Lovas Istvan: Allami p6razon a franciak
G"AZ|N Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

-
4

Lovas Istvan: Allami pérazon a franciak

2014 november 17. Flag

Széveg méret

90
Mentés

°0

Ertékelés kivalasztasa Még nincs
értékelve

Mérték

Az utébbi id?ben rajar a rad a nyugati sajtd szavahihet?ségére. Kezd?dott a német kényvpiacon szeptemberben
megjelent vallomassal, amelyet a tizenhét éven at a Frankfurter Allgemeine Zeitung munkatérsaként dolgozé Udo
Ulfkotte szerkeszt?-tudésito irt.

1. oldal (6sszes: 4)



!;\AG Lovas Istvan: Allami pérazon a franciak

MAGAZ' N Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

Kiméletlen ?szinteséggel leplezte le sajat szerepével egylitt azt is, hogy kik rangatjak droton a német médiat. A

politikusok, a nagyt?ke és a titkosszolgalat. Ezutan robbant az a hir, hogy Kertész Imre Nobel-dijas ir6 nem volt
hajlandé diktatiranak hazudni azt, ami Magyarorszagon van és ezért az interji nem jelenhetett meg a New York
Timesban, amelynek embere csak emiatt j6tt Budapestre.

UDO ULFKUTTE

Gekaufte
Journalisten

Hie Paldhic spbeansd seidra
i Hechomg) DewkSgeds

-

gmnl’furerllgcmeme

A

..'J' ||

Oktéber 30-an a globalis orosz Russia Today (Oroszorszag Ma, vagy RT, ahogyan ?k szeretik nevezni magukat)
londoni studiéjabdl meginditotta a kiilon a briteknek sz616 adast. A ,szabad” brit sajté rémiuletére, amely hol
leputyinozta az adot, hol arra szdlitotta fel a néz?ket, hogy ne nézzenek orosz propagandat, hol meg egyenesen
felszolitotta a kirdlysag térvényhozéit, ne adjanak az RT UK-nek interjit. De elindult a héten Moszkvabdl a
Szputnyik hirligynokség is (Sputniknews.com), amely 2015-re harminc orszag szazharminc varosabadl igyekszik
majd attdrni a nyugati hirmonopdliumot. A Szputnyik meginditasarél a Soros-féle 444.hu is idegesen és — mint
ilyenkor szokasa — glinyol6dva adott hirt.

November 13-an pedig az RT meginditotta egyel?re csak internetes és korlatozott idej? tévéadasat berlini
stadidjabol, amelynek este fél nyolckor kezd?d? bekdszont? adasaban bemutatta, miként 6lalkodik a német Die
Welt tudésitoja studidjuk el?tt, és videdzik be az ablakon. Amikor kiment az ad6 akcentus nélkili németet beszél?
egyik Ujsagirdja, és beinvitalta, az rémulten beugrott a ra varakozo kisbuszba, annak berantva ajtajat. Ulfkotte
Németorszaga...

A héten hallatott magardl a brit OfCom, az ottani médiahatdsag, amely arra figyelmeztette az RT UK-t, hogy
bevonja a m?kddési engedélyét, ha nem sugdaroz targyilagosan az ukran—orosz konfliktusrél. Az RT vélasza, illetve
valaszkérdése az OfComhoz: nekik tonnanyi bizonyitékuk van arra, hogy a BBC elfogultan sugaroz tudésitasokat
ugyanarrol a témardl, vajon nem all szandékukban betiltani a BBC-t? Margarita Szimonjan, az RT hirigazgatoja
cenzUréazasi szandékkal vadolta a médiahatésagot. Hogy mennyire sziikség van a nyugati hirmonopdlium
attorésére, annak tokéletesen vilagossa valik, aki tudja, mit hallgat el a média.

Friss példa. Vajon mi lett volna a nyugati sajtéban, ha Orban Viktor akéar ellenzéki vezet?ként annak téredékét
mondta volna az Eurépai Parlament épliletében, amit Beppe Grillo, az olasz Otcsillagos mozgalom alapitoja
szerdan Briisszelben? Grillo partjanak van egyébként a legtébb kildotte az olasz képvisel?hazban. Az ANSA olasz
hirigyntkség részletes jelentése alapjan igy foglalhatjuk 6ssze monddékajat:

1. Habordban allunk, de nem az Iszlam Allammal, hanem az Eurépai Kézponti Bankkal;

2. Olaszorszagnak azonnal ki kell Iépnie az eur66vezetb?l és ismét bevezetni a sajat valutajat, err?l népszavazast

2. oldal (6sszes: 4)



FLAG . Lovas Istvan: Allami pérazon a franciak

PO &=

M\AG\A\Z";I Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

kezdeményeznek;
3. Németorszag Eurdpa legkorruptabb allama, a német Ujraegyesités arat ,mi és a keletnémetek” alljak.

Amikor egy Ujsagiré azzal vetette ra magat, hogy olyan, mint Putyin, Grillo igy valaszolt: ,Ti, Ujsagirdk, rosszabbak
vagytok a politikusoknadl, és 6rom lesz latni, hogy lapjaitok megsz?nnek, ti meg allas nélkil maradtok.” Mely
mondat visszhangozza azt az 6romét, amit Ulfkotte fejezett ki kbnyve végén a nyomtatott sajté csdkken? terjesztési
adatai lattan, arra biztatva a német olvasékat, ne vasaroljanak lapokat. De err?l egyetlen hazai médium sem
szamolt be. A német sem. Holott mindkett?nek Briisszelben tuddsitéi vannak. Ha lenne az RT-nek magyar adasa,
Grillo beszédér?| értestilink. Arrdl is részletesen, hogy miként égett Varso tdbb tizezer ellenzéki ,nacionalista”
tlintetése nyoman.

Az elmult hetek eseményeib?l épp a francia sajtdé maradt ki. Holott a gallok foldjén retteghet az a két holgy, aki
rélunk megirja majd a jov? héten is sabloncikkét, az épp aktualis témardl, kormanyuk szaja ize szerint. Egyikik,
Florence La Bruyere, a Kadar-rendszerben a titkosszolgéalatoknak jelentget? Varkonyi Tibor (ma: Népszava)
baratja, aki a tulélésért kiizd? Libération napilapnak ir rolunk minden gyalazatot. A masik Joélle Stolz, a Le Monde
La Bruyere-je, csak ? Bécsb?l vetegeti vigyazé szemét a hazai nacionalizmusra, antiszemitizmusra és a dihéng?
orbanizmusra.

Hogy mennyire bajban van a francia sajtd, azt egy kivételesen tisztességes, vilagszerte ismert és szamos nyelven
kiadott francia havilap, az antiglobalista Le Monde diplomatique szerkeszt?ségének igazgatoja és vezet?
publicistaja, Serge Halimi festette le a lap oktoberi szaméaban. iraséat a balliberalis Libération — Jean-Paul Sartre
egykori lapja — haldoklasaval vezette be. Allapotat azzal jellemezte, hogy a hanyatlas és a kdma kozétt lebeg.
Mikdzben a francia elndk, Francois Hollande sz6csoveként m?kodik. Hogy a haldlt elkerilje, 6nkormanyzati
tamogatasokkal (!) szervez méregdraga eseményeket, bizniszel kdbelszolgaltatokkal, és egyéb lizleteken tori a
fejét. Halimi hosszl cikkéb?l egy nagyon érdekes és lényegbe vago tényt tudunk meg a francia sajtorol, amelyet
nalunk sem vernek nagydobra. Hogy a francia allam (az addéfizet?k pénzéb?l) lapokat és periodikakat tamogat. A
francia kormany 2013 6ta publikalja is a legtobb pénzzel tamogatott kétszaz médium listajat. Amelyben Halimi lapja
nincs benne. Egy botranylap példaul évente félmillié eurdt kap.

Aki erre azt allitja, hogy az allamilag tamogatott lapok az allamnak fontos kérdésekben szembe mennek a
korméannyal, annak egyszerre kell La Bruyére-nek, Stolz-nek és Varkonyi Tibornak lennie.

A Magyar Hirlap 2000. januar 5-i szamaban Hankiss Elemér volt kdzszolgalati tévéelnék, akit még nem vadoltak
jobboldalisaggal, kommentalt egy targyi tévedésekt?l hemzseg?, napokkal azel?tt a New York Times-ban
Magyarorszagrol megjelent riportot. Az tényként irta le a ,revansista lobogoktol” telitett Budapestr?l, hogy a MIEP

a kormanyzo Fidesz-koalicid része. Hankiss azt irta, az Gjsagiro azért jott bemartani benniinket, hogy eleget tegyen
parizsi irodaf?ndke elvarasanak. A szocioldgus nem tudta, hogy univerzdlis igazsdgot mondott a nyugati sajtorol.

Lovas Istvan — magyarhirlap.hu
Tisztelt olvasok! Legyenek olyan kedvesek és tdAmogassak "lajkukkal" a Flag Polgari Magazin facebook oldalat,

a kovetkez? cimen: https://www.facebook.com/flagmagazin
- Minden "lajk szamit, segiti a magazin m?kodését!

Koszonettel és baratsaggal!
www.flagmagazin.hu

3. oldal (6sszes: 4)


https://www.facebook.com/flagmagazin
http://www.flagmagazin.hu

i Lovas Istvan: Allami porazon a franciak
M G IN Kozzétette: www.flagmagazin.hu (https://www.flagmagazin.hu)

DR. DRABIK JANOS

100 EVVEL TRIANON UTAN

DVD

Ajanlé

4. oldal (6sszes: 4)


http://www.magyarmenedek.com/products/16683/100_evvel_Trianon_utan_DVD_-_Drab...

	textsize_select: []
	form_build_id: form-pANMg5s14k-ZrRVGZ1mgtj0v7Q2UQO2hBh-1edgNopE
	form_id: textsize_form
	vote: []
	form_build_id: form-fvudrDXuPokBDnqCtyF2t1_xugsTQTET2IAUfn4JWTU
	form_id: fivestar_custom_widget


